Avatar billede hanstorp Juniormester
20. marts 2009 - 18:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

date()

jeg har oprettet en database i access 2000 med et datofelt datatype date/time og date() som standard og required - ingen problemer. Men når jeg prøver databasen under access 2007 får jeg fejlmeldingen "undefined function "date" in expression.
Er der nogen der har et godt bud ???
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 18:46 #1
Kontroller dine referencer og check om du har en reference til DAO.
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 18:48 #2
Ah - Glem det, læste forkert i dit spørgsmål.
Har ikke selv 2007, men du har jo lavet en funktion der ikke er tilgængelig i 2007 med den anvendte syntaks. Prøv at se i hjælpen under Date
Avatar billede hanstorp Juniormester
20. marts 2009 - 20:23 #3
den er tilgængelig i 2007
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2009 - 20:27 #4
Og når du fjerner standardværdien så fungerer db i 2007?
Avatar billede hanstorp Juniormester
20. marts 2009 - 20:51 #5
nej, den gir stadig fejl i en Query --

UPDATE Firma INNER JOIN Journal ON Firma.firmanr = Journal.resp SET Journal.[liste-dato] = Date()
WHERE (((Journal.[liste-dato]) Is Null) AND ((Journal.[kategori-nr])=6));
Avatar billede hanstorp Juniormester
21. marts 2009 - 15:34 #6
Jeg prøvede at udskifte date() med now() og så virkede det