Avatar billede itumpe Nybegynder
20. marts 2009 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afgræns query via liste

Jeg har en tabel, som indeholder en overskrift fro Medarbejder Type. Disse kan være DELTID, FULDTID, eller AFLØSER.

Jeg vil gerne have, at brugeren af mit system skal kunne klikke på en liste og vælge AFLØSER, eller DELTID eller FULDTID, hvilket så medfører en afgræsning af data i en query, som jeg køre. Dette er intet problem.

MEN ...

Jeg vil også gerne have, at brugeren skal kunne vælge ALLE, og dermed ikke afgrænse data i query overhodvedet.

Hvordan gør jeg dette?
Følgende giver en fejl:

IIf([Forms]![Timeoversigtsmodul]![Liste29]="Alle";Is Not Null Or Is Null;[Forms]![Timeoversigtsmodul]![Liste29])
Avatar billede jensen363 Forsker
20. marts 2009 - 10:13 #1
Denne vælger alle hvis du ikke aktiverer din liste, og det specifikke listevalg hvis du aktiverer den

Like "*" & [Forms]![Timeoversigtsmodul]![Liste29] & "*"
Avatar billede itumpe Nybegynder
20. marts 2009 - 11:15 #2
Tak Jensen!
Avatar billede jensen363 Forsker
20. marts 2009 - 11:20 #3
Velbekommen :-)