Avatar billede gunn Nybegynder
18. marts 2009 - 19:54 Der er 3 kommentarer

Ikke muligt at åbne vedhæftninger i Outlook

Hej

Jeg har et problem med en bruger på mit arbejde, som jeg ikke rigtigt kan finde en løsning på udover måske at geninstaller computeren.

Hvis brugeren åbner vedhæftninger i Outlook og lukker dem ned igen, hvorefter hun prøver at genåbne disse vedhæftninger kommer Outlook frem med en fejl som lyder "Handlingen kunne ikke udføres". Hvis hun så genstarter Outlook kan hun igen åbne disse vedhæftninger 1. gang hvor efter den kommer med samme fejl.

Er der nogle af jer klogehoveder som har en ide til hvad løsningen på dette problem er?

Vi bruger forresten Outlook 2002

Mvh
Martin
Avatar billede dla Praktikant
19. marts 2009 - 16:24 #1
Hvis det var Outlook 2003, ville jeg sige at du skulle prøve følgende:

Start - Kør - regedit
HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Office
11.0
Outlook
Secure
Fjern stien i "OutlookSecureTempFolder"

Det er fordi Outlooks mappe til midlertidige filer er fyldt op, så stien skal slettes i registreringsdatabasen. Så laver den selv en ny tom mappe. Man kan ikke på normal vis se denne mappe, heller ikke selv om man har vis skjulte filer sat til, den er fuldstændig skjult. Derfor er man nødt til at gøre det på denne måde.

Men ifælge Microsoft gælder det kun til Outlook 2003/2007:
http://support.microsoft.com/kb/817878

men du kan da prøve om ikke det skulle være det samme. Blot skal 11.0 være (formodentlig) 10.0 i version 2002.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. marts 2009 - 21:28 #2
Jeg kan ikke huske, om funktionen "Find og ret fejl" under "Hjælp"-menuen var tilgængelig i Outlook 2002, men hvis den er der, så prøv den. Ellers kan du jo logge på som administrator, omdøbe brugerens profil, logge af, og lade brugeren logge på igen. Så vil der blive oprettet en ny profilmappe til brugeren, og hun vil højst sansynligt være sluppet af med sit problem.

/ptj_11
Avatar billede gunn Nybegynder
19. marts 2009 - 21:51 #3
Tak for svarene, vil forsøge at prøve dem imorgen.

Mvh
Martin