Avatar billede ivan_c Nybegynder
18. marts 2009 - 17:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fokus ved zoom

Hej Eksperter.

Man ser tit i film at de zoomer ind på en del af et billede og derefter stiller skarpt (fokus) på det pågælende, er det muligt i den virkelige verden eller blot et filmtrick? i givet fald hvad hedder denne funktion i feks. paintshop pro eller adobe photoshop?

Mvh
I.C.
Avatar billede superanden Nybegynder
23. marts 2009 - 18:39 #1
Hvis du tænker ud fra 1 billede så er svaret: Nej. Det er film trick. Du kan ikke danne flere informationer fra et billede end der er i det billede du har taget.

Det man forsker på i øjeblikket er tilgengæld at hvis man har en videostream som består af mange billeder så kan man lægge alle billederne "oveni hinanden" og på den måde få flere informationer ud af enkelte områder.
Avatar billede ivan_c Nybegynder
23. marts 2009 - 20:21 #2
Takker, så behøver jeg da ikke at lede mere efter den funktion  :-)

Mvh
Ivan