Avatar billede fc_kongen Nybegynder
18. marts 2009 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

åbne en excel fil i MS excel fra min java application

Hej

Synes ikke jeg kan finde noget om hvordan man fra min java application kan åbne en excel fil i MS excel. Har brug for når jeg har generet min excel fil via HSSF så skal den åbnes i MS excel.

Er der nogen som har nogle forslag eventuelt nogle eksempler på hvordan man kan løse mit problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2009 - 15:59 #1
Noget a la:

Runtime.getRuntime().exec(new String[] { "excel.exe", "mitregneark.xls" });

NB: navne skal tilrettes og formentligt med fuld sti.
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
19. marts 2009 - 09:56 #2
Ser ud til at virke helt fint når man skriver den fulde sti. Er der en anden måde at undgå at skulle skrive den fulde sti? Er ikke meget for at hardcode en sti i mit program, samt det kan være at excel ligger et andet sted på en anden maskine.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2009 - 13:37 #3
Ingen god loesning. C kode som kaldes via JNI som slaar op i registry hvor office findes. Lad Java kigge efter filen io de mest oplagte dirs.

Lav en konfigurations fil, hvor det angives.
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
19. marts 2009 - 14:08 #4
ok så simpelthen starte med at søge efter filen og smide svaret ned i en fil. Har java nogle gode metoder til at søge og i givet fald hvad hedder metoderne?

btw tusind tak for hjælpen:)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2009 - 14:41 #5
Ikke noget specielt smart. Men File klassen har en exists metode og saa mange steder skal der jo heller ikke ledes. 2 sprog x 3 versioner er sikkert nok.
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
19. marts 2009 - 15:11 #6
Ok.. Nej det er vel nok bare at kigge i programmer mappen efter 'Microsoft Office' mappen
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
20. marts 2009 - 09:08 #7
hey arne

smider du et svar så du kan få nogle point til din samling :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2009 - 11:38 #8
kommer her