Avatar billede Witzner Nybegynder
18. marts 2009 - 14:17 Der er 8 kommentarer

Adgang/Formatering

Jeg har faktisk to problemer.
Min mor ejer en IBM ThinkPad: 9456-SFG

Hun har mistet adgangskoden til hendes konto, og vi kan nu ikke få adgang til computeren.
Som det første forsøgte jeg at formatere computeren ved at indsætte en windows CD, og køre fra CD'en. Men dér bliver den ved med at påstå at en Harddisk ikke er tilsluttet, hvilken jeg finder yderst besynderligt.
Som det andet forsøgte jeg er starte den via fejlsikret tilstand, for at se om jeg kunne få adgang til Administrator kontoen, men det lykkedes heller ikke.
Jeg har prøvet at oprette en Boot CD så jeg kunne prøve at få adgang gennem MS-DOS da bærbaren ikke har en et Floppy drev, men dét lykkedes heller ikke!

Så lige pt. er vi begge løbet tør for idéer, og vi har søgt det meste af internettet igennem uden held.

Håber nogen kan hjælpe!

Thanks in advance,
Robin.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2009 - 14:53 #1
18. marts 2009 - 15:24 #2
(Velkommen til SATA harddisk 'helvedet' *S*)
Avatar billede Witzner Nybegynder
18. marts 2009 - 15:38 #3
Vedr. password -> Det er den eneste konto der er, så kan slet ikke komme ind overhovedet.

Vedr. bootcd -> Har prøvet. Men den gider ikke starte fra CD'en, heller ikke selvom jeg har sat den til at boot derfra.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2009 - 15:49 #4
Witzner >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Witzner Nybegynder
18. marts 2009 - 16:01 #5
vejmand -> Dét skal jeg huske. Tak.

Jeg har nu fået åbnet en DOS via en CD.

Nogle der har en idé om hvad jeg kan skrive for at reset password?
Har prøvet net user, og dér siger den unknown command.

Men den står også i C> ..
Avatar billede Witzner Nybegynder
18. marts 2009 - 16:28 #6
Okay, nu har jeg så kørt http://www.helgec.dk/passwordcrack.zip
og nu fortæller den mig så computeren kører på NT partitioner.

Nogle idéer om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2009 - 17:55 #7
"Nogle idéer om hvad jeg kan gøre? " Du kunne jo følge guiden
Avatar billede Witzner Nybegynder
18. marts 2009 - 22:43 #8
Tro mig, har jeg gjort, nøje og op til flere gange. Stadig intet held.