Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte 80 billeder til word

jeg har ca. 80 billeder som hver især fylder ca. 40 KB efter jeg har resized dem fra normal 4 MP str. fra mit digi kamera.

Jeg skal have lagt dem ind på et word dokument sådan at der ligger 2 af gangen og resten nedenunder.

Det word skal jeg konvertere til html og uploade som flere sider til min hjemmeside.

Men hvordan får jeg nemmest 80 billeder til at ligge ens i word uden at skulle copy enkeltvis?

ja jeg ved det er en amatør måde at lave en hjemmeside...men jeg kan nu en gang ikke andet..

men gode ideer er velkommen til en der ikke ved meget om hjemmesider...

Kort fortalt skal jeg sælge min lejlighed og har lavet en forside i et smart layout med de vigtigste billeder o.s.v.
Til den vil jeg have en underside med alle billederne fra området m.m. samt en anden side med yderligere info om lejlighed og område...
Avatar billede superanden Nybegynder
23. marts 2009 - 18:47 #1
I office 2007 kan man bare kopiere billederne i windows altså i mappen med billeder markere du alle de billeder der skal med over og så højreklikker du og vælger kopier.

Gå herefter ind i word og tryk sæt ind.

NB: Hvis du har nogle problemer mer skaleringen hvis der f.eks. kommer flere eller færre billeder pr. side så skal du skalere dem så de passer inden, dette findes der mange programmer der kan gøre på mange billeder på en gang.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2009 - 18:57 #2
jeg har prøvet at skalere alle billeder med irfanwiev...men kan ikke finde et menu pkt. i programmet der kan det.
Hvilke gratis programmer kan?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. marts 2009 - 19:12 #3
Det burde ikke være noget problem i IrfanView.
http://www.eksperten.dk/guide/180
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 21:58 #4
perfekt vejmand..send et svar og mange tak..
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 22:03 #5
kan dog ikke lige se om irfan kan stoppe dem nemt ind i word...
Avatar billede vejmand Juniormester
25. marts 2009 - 00:13 #6
Jeg kender desværre ikke nogen måde at "automatisere" det på. Word er ikke særlig god til billeder.