Avatar billede fredo Nybegynder
17. marts 2009 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Hvordan brevfletter jeg flere lister ind i samme dokument

Hej,
Jeg vil gerne lave et katalog over udgivelser og kommende udgivelser.

Alle informationer ligger i én excel-fil og skal brevflettes til et word-dokument. Informationer er delt op i: titel, forfatter, udgivet/kommende.

Det endelige dokument skal have først en liste over udgivne publikationer og dernæst en liste over kommende publikationer

Desuden skal der være en forside til listen.

eks:

Forside
---

Udgivet
---

Kommende
---

Hvordan gør jeg bedst det?

Jeg bruger Word 2003

mvh.
Frederik
Avatar billede supertekst Ekspert
20. marts 2009 - 11:09 #1
Ved at udføre 2 fletninger (udgivet / kommende) - (adresseliste/katalog), der gemmes i hvert sit dokument.

Herefter indsætte (indsæt fil) det ene i det andet.

Skulle det ikke kunne lade sig gøre?
Avatar billede fredo Nybegynder
23. marts 2009 - 08:49 #2
Tak for kommentaren. Det er dog ikke helt den løsning jeg er ude efter. Jeg efterspørger en løsning, hvor det kan klares i én arbejdsgang i ét dokument.

Word er måske bare ikke i stand til dette... medmindre der er andre forslag til en løsning?

/F
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2009 - 08:56 #3
Selv tak -

Hvis der er en udgivelsesdato - kunne denne måske anvendes som sorteringskriterie?
Avatar billede fredo Nybegynder
23. marts 2009 - 09:17 #4
Jeg kan sagtens sortere listen i den korrekte rækkefølge. Udfordringen består i, at få den ind i en skabelon med overskrifter og en forside uden at skulle klippe og klistre hver gang listen genereres.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2009 - 09:22 #5
Så vil jeg foreslå at anvende VBA..
Avatar billede fredo Nybegynder
23. marts 2009 - 10:08 #6
VBA er måske løsningen. Jeg prøver lige at eksperimenterer lidt endnu og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2009 - 10:16 #7
Ok..