Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

joine data i Access

Hej

Jeg har to tabeller, den ene tabel indeholder bl.a. 2 mio. adresser og utm-koordinater, den anden tabel indeholder bl.a. 1000 adresser, men ingen utm-koordinater.

Jeg vil gerne have utm-koordinaterne for de 1000 adresser i tabel 2. Der kan være overlappende adresser, så derfor skal postnummer også indgå i forespørgsel (eksistere som kolonne i begge tabeller)

Om de bliver joinet i en ny tabel, eller om det er nemmere at joine hele den sammenfaldende række på tabel 2 er fuldstændig underordnet, så længe jeg får koordinater til adresserne

Jeg vil altså gerne udtrække, fra tabel 1, utm koordinater der hvor der er sammenfald mellem kolonnerne med adresser og kolonnerne med postnr i hver tabel.

På forhånd tak for hjælpen

Julie
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 10:46 #1
SELECT [Tabel 2].adresse, [Tabel 1].[utm-koordinater]
FROM [Tabel 1] INNER JOIN [Tabel 2] ON [Tabel 1].adresse = [Tabel 2].adresse;
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 11:27 #2
Næsten..

1)Når jeg trykker kør for jeg at vide at jeg skal indtaste parameterværdi for "DKAdresser.UTM y koodinat", hvilket er tabel 1, kolonne UTMkoordinat, hvad betyder det?

2)Desuden vil jeg gerne have postnummeret med i forespørgslen, eksisterer som kolonne i begge tabeller, således at jeg kun får utm koordinat for "min" specifikke adresse og ikke for alle de samme adresser i danmark.

TAK TAK TAK
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 11:34 #3
Hvorledes ser din SQL sætning ud nu ?
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 11:44 #4
1) jeg vil umiddelbart tro, at du skal have klammer omkring, da det sjældent er en god idé at benytte mellemrum i feltnavne, altså :

DKAdresser.[UTM y koodinat]
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 12:01 #5
SELECT [Grønt regnskabspligtige 2007].vejnavnhusnr, [DKAdresser].[UTM y koodinat]
FROM [DKAdresser] INNER JOIN [Grønt regnskabspligtige 2007] ON [DKAdresser].vejnavnhusnr = [Grønt regnskabspligtige 2007].vejnavnhusnr;
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 12:14 #6
SELECT [Grønt regnskabspligtige 2007].postnr, [Grønt regnskabspligtige 2007].vejnavnhusnr, DKAdresser.[UTM y koodinat]
FROM DKAdresser INNER JOIN [Grønt regnskabspligtige 2007] ON (DKAdresser.postnr = [Grønt regnskabspligtige 2007].postnr) AND (DKAdresser.vejnavnhusnr = [Grønt regnskabspligtige 2007].vejnavnhusnr);
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 12:25 #7
Jeg får stadig "indtast Parameterværdi" for "DKAdresser.UTM y koodinat"

Kan det skyldes at det er dobbelt reelt tal? og hvad dælen skal jeg indtaste?
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 12:26 #8
Det burde ikke have noget med formatet at gøre ... den opfatter DKAdresser.UTM y koodinat som en ukendt variabel ... har du stavet det korrekt ?
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 12:39 #9
Selvfølig havde jeg ikke stavet det korrekt!

Smid et svar så smider jeg point - og tusind tak for hjælpen!

Julie
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 12:57 #10
Et svar :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
17. marts 2009 - 13:14 #11
Takker for point