Avatar billede FrustreretFar Nybegynder
16. marts 2009 - 13:48 Der er 7 kommentarer

Blokere en enkelt profil...

Jeg har et problem.

Jeg tjekker jævnligt min datters facebook og  mail. Jeg ved ikke hvorfor jeg gør det, jeg ved, at det er ulovligt.

Er det muligt, at jeg, på min computer, kan blokere hendes profil for altid, så jeg ikke kan tjekke den?

Jeg ved at det lyder som et dumt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke stoppe.
Avatar billede showsource Seniormester
16. marts 2009 - 14:04 #1
hmm, facebook er jo blot et spm. om internet adgang, hvilket mail vel også er ?

Tror du ikke det vil være en bedre ide at komme af med den dårlige vane?
Det lyder ihvertfald ikke godt !!!!!
Avatar billede FrustreretFar Nybegynder
16. marts 2009 - 14:12 #2
Nej, det er ikke særlig svært. men det er svært at komme af med den dårlige vane.

Jeg ved, at man kan blokere enkelte hjemmesider, men kan man også godt kun blokere en profil? jeg skal jo stadig have adgang til facebook...
Avatar billede showsource Seniormester
16. marts 2009 - 16:59 #3
Du kan næppe blokere en enkelt profil.

Jeg har to forslag:

1. Fortæl hende det, og så tag den ballade der evt. kommer.
Efterflg. vil jeg tro der er en rimelig chance for at du ikke tjekker hende mere.

2. Sig hun skal lave nye passwords, fordi bla, bla. ( et eller andet )
Altså, hun laver nye passwords, som DU derefter ikke kender.

1'eren kræver jo nok "sin mand"
2'eren kræver lidt "diciplin" så du ikke ser hendes nye passwords.

Jeg er til 1'eren !!!!!
Avatar billede FrustreretFar Nybegynder
16. marts 2009 - 18:26 #4
Jeg vil bare mene det burde være muligt at blokere en enkelt profil... Er det helt hen i vejret?

Hvad kan konsekvenserne være, hvis hun får det at vide?
Avatar billede showsource Seniormester
16. marts 2009 - 19:01 #5
Der er jo ingen specifik url for en bestemt profil, så umiddelbart vil jeg sige, nej, det kan du ikke.
Men det ville nok være muligt at lave et program som f.eks. tjekker hvem som er logget på comp, og sammenligner login med indhold på en facebook side.
Men det er vist lidt "langt ude" tænkt.

Nu aner jeg jo intet om hvordan din datter er, men umiddelbart vil jeg tro hun bliver megasur.
Det ville du vel også selv?

Og i værste fald kunne hun "fravælge" dig, hvilket ikke vil være sjovt. Måske også skride hjemmefra .....

Så hvordan du evt. siger det til hende, skal virkelig gennemtænkes nøje, i et forsøg på at "dæmpe" et 99.99% sikkert møgfald mod dig.

Er det virkelig helt umuligt for dig IKKE at tjekke hende?
Det lyder som om det er noget du gør regelmæssigt, dagligt, så hvad med at prøve IKKE at bruge din comp i f.eks. 2 dage ?
En slags "afrusning", som måske så kan hjælpe dig til at lade være med at tjekke hende. ?
Avatar billede FrustreretFar Nybegynder
16. marts 2009 - 20:03 #6
Jamen du har så evigt ret. Grunden til at jeg gør det, er ganske enkelt bekymring. Hun har i længere tid, været i et voldeligt forhold, som hun langt om længe er kommet ud af. Jeg tjekker nok mest derinde for at se, om han figurerer der.
Jeg må stoppe.
Avatar billede showsource Seniormester
16. marts 2009 - 21:02 #7
Hvis du stopper din "snusen rundt", og tilkendegi'r overfor hende, at du har tillid til at hun gør det rigtige i forhold til fjolset,  er jeg sikker på hun vil føle sig mere tryg og sikker i hvad hun foretager sig. ( og mere glad for dig )
En tryghed du sikkert vil kunne mærke, og du derfor også ret hurtigt vil mærke hvis hun skulle få et "tilbagefald".

Og prøv at holde dig neutral i forhold til fjolset, hvis han bliver omtalt m.m. ( Ja, det er sgu svært ! )
Hvis hun skulle finde på at gå tilbage til ham, vil hun jo gøre alt for at skjule det for dig.
Og det igen vil jo gi' ekstra vand på din "snusen rundt" mølle.