Avatar billede bahn Nybegynder
16. marts 2009 - 11:45 Der er 4 kommentarer

HJÆLP TIL RewriteRule

Jeg har problemer med dette:

RewriteRule ^produkt/[a-z]+/(.+)/$ produkt/vis_ny.php?maskine=$1

denne rewrite virker efterhensigten på ex.

produkt/havetraktor/Snapper_SLT2452/

jeg kunne dog godt tænke mig at tilføje en ariabel mere.

så jeg kan tælle de henvinsninger jeg får fra ex adwords og dba osv.

det plejer jeg at gøre ved at skrive q=googleadwords_havetraktor

eller noget ligende.

jeg ville gerne fortsætte med, det er jo bare ikke altid der er denne variabel.

jeg kan skrive stien fra adwords lige som jeg vil så ex
produkt/havetraktor/Snapper_SLT2452/googleadwords_havetraktor/
eller
produkt/havetraktor/Snapper_SLT2452/?q=ngkdlgnks

det er lige fedt, jeg indsætter lige mine andre Rewrites så de ikke kommer til at konflikte

RewriteRule ^tilbehor/([a-z]+)/$ tilbehor/index.php?type=$1
RewriteRule ^tilbehor/([a-z]+)/(.+)/$ tilbehor/spec.php?varenummer=$2&type=$1
RewriteRule ^produkt/([a-z]+)/?$ produkt/fordeling.php?type=$1
RewriteRule ^produkt/[a-z]+/(.+)/$ produkt/vis_ny.php?maskine=$1

nogen løsnings forslag?
Avatar billede bahn Nybegynder
16. marts 2009 - 11:47 #1
jeg har prøvet med:

RewriteRule ^produkt/[a-z]+/(.+)/\??q?=?(.*)/?$ produkt/vis_ny.php?maskine=$1&q=$2

og det videre stillede rigtigt men alle mine billeder røg i samme fælde så der var ingen af dem der blev vist rigtigt.
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2009 - 13:10 #2
Skal du ikke bare tilføje [QSA] til din rule?
Avatar billede maxiz Nybegynder
17. marts 2009 - 13:19 #3
prøv med ([^/]+) istedet for (.+)...
Avatar billede bahn Nybegynder
17. marts 2009 - 16:22 #4
qsa?

^/ lyder som en god ide, det vil jeg prøve