Avatar billede jufri Nybegynder
16. marts 2009 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acces - joine data

Hej

Jeg har to tabeller, den ene tabel indeholder bl.a. 2 mio. adresser og utm-koordinater, den anden tabel indeholder bl.a. 1000 adresser.

Jeg vil gerne have utm-koordinaterne for de 1000 adresser i tabel 2. Der kan være overlappende adresser, så derfor skal postnummer også indgå i forespørgsel ( eksistere som kolonne i hver tabel)

Om de bliver joinet i en ny tabel, eller om det er nemmere at joine hele den sammenfaldende række på tabel 2 er fuldstændig underordnet, så længe jeg får koordinater til adresserne

Jeg vil altså gerne udtrække, fra tabel 1, utm koordinater der hvor der er sammenfald mellem kolonnerne med adresser og kolonnerne med postnr i hver tabel.

På forhånd tak for hjælpen

Julie
Avatar billede fdata Forsker
17. marts 2009 - 19:41 #1
Øøøøh. Du giver jo sådan set selv svaret.

1. Opret en udvælgelsesforespørgsel baseret på de to tabeller
2. For hvert af de fælles feltnavne: træk en streg fra den ene tabel til den anden
3. Træk de felter, du vil se som resultat, ned i gitteret
Avatar billede fdata Forsker
17. marts 2009 - 19:46 #2
... og så ser jeg lige, at du har oprettet samme spørgsmål under http://www.eksperten.dk/spm/868442

Husk lige at lukke det her ;o)
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 19:50 #3
Tak for hjælpen, ja jeg har jo i princippet løst problemet, som jeg var helt desperat over, men som tak for svar får du alligevel point. Det er virkeligt dejligt at kunne få hjælp herinde:)

Julie
Avatar billede fdata Forsker
17. marts 2009 - 20:14 #4
Reglerne siger jo at point gives for et tilfredsstillende svar. I princippet burde du derfor selv have taget dem.
(60 point er meget for ingenting)
Skal jeg oprette et spm og føre dem tilbage til dig?
Avatar billede jufri Nybegynder
17. marts 2009 - 20:55 #5
Behold du dem, god karma kommer altid tilbage:)
Avatar billede fdata Forsker
18. marts 2009 - 19:07 #6
God ideologi! - og tak for pointene ;o)