Avatar billede skoholmjr Nybegynder
16. marts 2009 - 09:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Vista skal jeg vælge

Jeg er lidt i tvivl om hvilken en vista jeg skal tage.  32 eller 64 Bit.
Mit system består af det følgende.
Cpu:
Amd Opteron 1.8 ghz dual core 2x1mb L2 cache.

Ram: (dual channel)
Corsair TwinX 2x1024 MB PC4000 DDR500 - TWINX2048-4000PT

Bundkort:
Asus A8R32R-MVP Deluxe, on-board 7.1 lydkort, dual pci-express.

Grafikkort: (pci-express)Geforce 7800 GT, 256 mb gddr3 ram

Hjælp
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2009 - 09:20 #1
Det er ikke sikkert at du kan bruge 64bit på maskinen din CPU skal understøtte det, men ellers vent til Windows bliver frigivet, VIsta er noget skod, mange går tilbage til XP.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2009 - 09:21 #2
Windows 7 skulle der have stået, nok sidst på året.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 09:22 #3
hvad skal du bruge styresystemet til.(vista ultimate dk 32 bit)

32 bit kører faktisk ret stabilt men udnytter kun op til 4 gb ram og her er grafikkortet med i.

64 kan bruge 4 gb eller hvor meget dit bundkorts bios understøtter.

hvis det er til spil så brug 32 bit version.

hvis jeg var dig ville jeg ikke med mindre jeg var tvunget til det vente til sidst på året og købe windows 7 der i den prøve version jeg testede var formidabel. den fandt alle mine drivere undtagen netkort men det var bare at lade den søge på bundkortetes dvd.

der er også indbygget screen capture i den men det er der også i viste selv om den er svær at finde.
Avatar billede skoholmjr Nybegynder
16. marts 2009 - 10:13 #4
Ok men jeg skal bruge en vista nu og her. Satser dog også på den nye 7´r når den kommer. Så må det jo blive en 32. Tak for hjælpen.
Avatar billede skoholmjr Nybegynder
16. marts 2009 - 10:14 #5
Tak
Avatar billede skoholmjr Nybegynder
16. marts 2009 - 10:15 #6
Tak
Avatar billede skoholmjr Nybegynder
16. marts 2009 - 10:16 #7
Har lidt problemer med at give points. Hvordan er det lige helt præcist det skal gøres
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2009 - 10:19 #8
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning