Avatar billede Peter_WJ Nybegynder
15. marts 2009 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

keyboard virker ikke under Linux

Jeg har en LG S900-KCPDDV laptop (desktop replacement), som kører stort under Vista. Jeg har oprettet et par ekstra partitioner og har pt en OpenSUSE linux installeret sammen med min Vista. Alt fungerer sådan set fint, bortset fra at det indbyggede keyboard ikke virker under Linux. Jeg kan kun taste vha et eksternt USB-keyboard når jeg bruger Linux. (Har prøvet adskillige distros: Ubuntu, Mint, Debian, Fedora m.fl).
Under installation virker keyboardet indtil jeg har valgt disk-konfiguration, sprog, keyboard-layout mm og selve installationen går i gang - så forsvinder 'forbindelsen' til laptop-keyboardet. Jeg har søgt adskillige newsgroups og generelt via google, men ikke kunnet finde nogen med præcist dette problem, så jeg håber nogle af jer, kloge hoveder, har en idé.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 12:27 #1
Har du prøvet at configurere dit keyboard under YAST
Avatar billede Peter_WJ Nybegynder
16. marts 2009 - 12:43 #2
Ja, jeg har forsøgt ad den vej også - det er som om Linux ikke registrerer on-board keyboardet overhovedet. Touchpad virker fint, mærkeligt nok, så det er ikke generelt inputdevices på motherboardet, som ikke registreres. Jeg har set i andre fora at nogen med præcis denne model kører fx Mint (Felicia), så det skal kunne lade sig gøre.
Avatar billede Peter_WJ Nybegynder
28. februar 2013 - 22:54 #3
ikke relevant mere - pc gået død :)