Avatar billede mamma Nybegynder
14. marts 2009 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendan udseende på skrivebord m.v.

En anden bruger af min computer har trykket på noget uden at vide hvad hun gjorde, sådan at skærmopløsning og skriftstørrelse og skrifttype er ændret overalt på computeren, både ikoner, startmenuen, outlook, internet explorer osv. Alt er ændret og blevet større og anderledes.
Hvordan kommer jeg tilbage til de oprindelige indstillinger? Jeg har forsøgt at finde ud af det under kontrolpanel, men kan ikke komme videre.
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
14. marts 2009 - 18:41 #1
Du skal bare højreklik på skrivebordet ->
vælg egenskaber ->
vælg fanebladet instillinger ->
vælg her den skærmopløsning du ønsker
tryk anvend og se hvilken en som passer til dig
Avatar billede firetiger Nybegynder
14. marts 2009 - 18:42 #2
Det lyder meget som om personen har ændret skærmopløsningen. Det du gør for og få den tilbage til den størelse du gerne vil have er:

højre klikker på skrivebordet med musen og vælger egenskaber
vælger instillinger for oven i vinduet
og vælger en lidt lavere skærmopløsning

håber du finder ud af det. hvis ikke så skriv
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2009 - 18:47 #3
Eller det helt enkle:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede mamma Nybegynder
15. marts 2009 - 10:00 #4
Tusen tak, det hjalp!
Avatar billede mamma Nybegynder
15. marts 2009 - 10:03 #5
Ja, altså systemet skulle først gendannes, og bagefter justerede jeg skærmopløsningen ned så lignede den sig selv igen!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2009 - 10:07 #6
Velbekomme, husk at lukke spørgsmålet.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for de svar du kunne bruge, og derefter klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.