Avatar billede tvjensen Nybegynder
14. marts 2009 - 09:00 Der er 5 kommentarer

Boote Fra SSD disk

Hej,
Jeg er så heldig at have købt en Asus bærbar, der sidder sådan en Western digital disk i på 320 GB 3 partitioner, en recovery, en til os og en til data.
Så kan jeg så starte maskine op og bla bla.
Nu er jeg så den heldige ejer af en 264 GB SSD disk. Den vil jeg så installere, og sagt så gjort, men asus kan ikke finde styresystem på den, jeg bruger recoovery DVd og alting ser fint ud, den kommer og spørger efter driver disk og alting ser fint ud, den genstarter og styresystem mangler. For at se SSD derefter skal jeg formattere den. den formateres så i 4 gb blokke. (hvorfor ikke standard?) er der nogen der kan hjælpe med dette problem. på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 17:55 #1
Jeganede ikke man kunne købe så store SSD diske for menneskepenge, jeg ville da i 1. omgang klone den oprindelige disk over på SSd disken, alternativt kunne du jo prøve at formatere med "gparted" jeg har aldrig oplevet problemer som du beskriver vedr. formatering
Du kan finde værktøjer til begge operationer på www.helgec.dk/insert.iso spørg igen hvis du er i tvivl
Avatar billede tvjensen Nybegynder
14. marts 2009 - 18:07 #2
Okay så stor er den heller ikke, den er kun på 254GB ;)
Problemet er at jeg ser den i Boot (altså F2). Men ikke i Windows. jeg ved lidt om PC, Men ISO fil hvordan bruger jeg den.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 19:10 #3
"Men ISO fil hvordan bruger jeg den. " Brænd filen som et boot image, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - Boot op på cdèn og så har du adgang - Spørg igen hvis du er i tvivl gerne på min mail da jeg ikke modtager mail fra eksperten. Jeg ser TV fra kl. 20:00 - 21:00
Avatar billede tvjensen Nybegynder
14. marts 2009 - 19:32 #4
Jeg er i fuld gang her med at kikke på din vejledning.
Jeg ville sådan set gerne prøve at formatere den.
Så nu kom der liv i insert på min pc. Så skal jeg kopiere hele indholdet fra den ene sata til den anden. Spændende ..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 19:59 #5
Jeg skal se tv nu - er tilbage efter kl 21:00 - formater med gparted www.helgec.dk/gparted.html
klon med dd - kommandoen er
dd if=/dev/sda of=/dev/sdb conv=notrunc,noerror
Du skal naturligvis se til at drevbetegnelserne er korrekte