Avatar billede jufri Nybegynder
12. marts 2009 - 11:30 Der er 3 kommentarer

udtræk af en tabel på baggrund af en anden tabel

Jeg har to accestabeller. Den ene består bl.a af alle vejnavne i DK, husnr. og tilhørende UTM koordinat. Den anden tabel består af 1000 udvalgte vejnavne og husnr., men ingen UTM koordinater.

Jeg vil gerne på baggrund af tabel 2 udtrække UTM koordinater fra tabel 1 på baggrund af sammenfald mellem vejnavn og husnr. Altså når der er sammenfald mellem kolonne vejnavn og kolonne husnr i de to tabeller, vil jeg gerne have alle kolonner fra tabel 1 sat ind i tabel 2 (eller 3. tabel)

Er ovenstående forståeligt?

På forhånd tak for hjælpen

Julie
Avatar billede sigyn Seniormester
12. marts 2009 - 11:39 #1
Står vejnavn og husnr i samme kolonne ? Hvis ikke, ville jeg lave en forespørgsel på tabel1, hvor du laver en ekstra kolonne, feks VejHusNR:[Vejnavn]&[Husnr] og tilsvarende på den anden tabel.
Så kan du lave en tredie forespørgsel, hvor du "joiner" på dit nye felt. Hvis feltet er der i forvejen behøver du kun at lave den sidste forespørgsel

Mvh Sigyn
Avatar billede jufri Nybegynder
13. marts 2009 - 11:21 #2
Hej Sigyn

Nu har jeg lavet en kolonne i hver tabel med resultatet af forespørgslen:[Vejnavn]&[Husnr], nu vil jeg gerne lave en tredie tabel som indeholder data fra de rækker hvor der er sammenfald i kolonne:[Vejnavn]&[Husnr]

Kan du skrive den eksakte forespørgsel jeg skal indtaste, så smider jeg point'ne bagefter..

Julie
Avatar billede sigyn Seniormester
17. marts 2009 - 08:06 #3
Du laver en forspørgsel på den ene tabel, hvor du medtager alle de data du skal bruge, incl. den nye kolonne. Og så må du også hellere huske en postnummerkolonne, selvom den evt. ikke skal bruges, der er jo mange Bredgader rundt i landet. I design billedet tilføjer du så den anden tabel. Så sørger du for, at joine de to ens kolonner, som indeholder [Vejnavn]&[Husnr] (du trykker højre musetast ned over feltet i den ene tabel og trækker den hen over det tilsvarende felt i den anden tabel). Så skal du gøre det samme med postnr kolonnen. Jeg tror ikke rigtigt jeg kan lave et eksempel her, hvor jeg kan vise det, men hvis du lægger en e-mail adresse, kan jeg sende dig et lille eksempel

Sigyn