Avatar billede tesco Nybegynder
10. marts 2009 - 09:17 Der er 6 kommentarer

hjælp

hej.når vi sidder og surfer på nettet,kommer der en bib lyd fra computeren og den går ned og skal startes igen..det kan skeefter 10 min. eller 2 timer..ellers virker den ok.erden ved at være færdig?
Avatar billede patricknie Nybegynder
10. marts 2009 - 09:23 #1
Jeg tror det er fordi i har en forlille køller i jeres pc. Den bliver for varm
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 09:26 #2
Du nævner desværre intet om din maskine (CPU/MB/RAM/osv. og intet om hvilket Windows. Men et forsigtigt gæt som jeg ikke engang tror rammer ved siden af så bliver din maskine enten for varm (der findes programmer til at teste dette). Eller det er din PSU (strømforsyning) i maskinen der er fejlen en sådan kan købes for 200-300kr. og opefter.

Håber du kan bruge svaret.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 09:29 #3
Det kan være dine ram kør en test.

Der kan være mistanke om at dine RAM er defekte, er der her et par små programmer, der kan teste dem:
http://hcidesign.com/memtest/download.html

http://www.goldmemory.cz/
http://www.memtest86.com/
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 09:30 #4
Du kan også lige køre en chkdsk.
Du kan lave en chkdsk, klik start, klik denne computer, højre klik på det drev du vil have undersøgt og vælg egenskaber, funktioner, så klikker du undersøg nu, der skal flueben i de to firkanter og klik start og ok du skal så genstarte komputeren og den undersøger så harddisken for fejl og retter dem måske, du skal lade den køre færdig.
Avatar billede tesco Nybegynder
11. marts 2009 - 15:56 #5
mange tak, jeg prøver det, ellers vender jeg tilbage..dejligt med lidt hjælp.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. marts 2009 - 06:20 #6
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning