Avatar billede lhc1546 Nybegynder
10. marts 2009 - 09:06 Der er 4 kommentarer

X-ref

Den sidste uges tid har en kollega og jeg, til vores store irritation erfaret, at diverse sager har "mistet" de x-ref´s der er indlæst i vores hovedtegninger. Det er ikke noget vi har døjet med før, og jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor dette problem pludselig er opstået. Vi har som regel en udsendt mappe hvor der ligger bindede tegninger, men det er træls.

Vi har ikke haft omdøbt eller flyttet modelfilerne, imens produktionstegningen har været åben.

Med venlig hilsen
Lone H.C
Avatar billede kirstineka Nybegynder
10. marts 2009 - 09:20 #1
Når I åbner "external references" og ser under "Details" må der jo være en fejl i "Saved  Path" eller "Found At", dette kan skyldes at der er sket ændret i den fælles-server hvor filerne gemmes (hvis I altså har sådan en)
Avatar billede lhc1546 Nybegynder
10. marts 2009 - 10:10 #2
Hej Kirstineka

Stien der refereres til i X ref boksen, står rigtigt, jeg har lige været inde og checke. og modelfilen ligger også i modelfilmappen.....

Men tak for forslaget.

Lone
Avatar billede kirstineka Nybegynder
10. marts 2009 - 10:53 #3
Jeg forsøger mig lige en gang til med et forslag:
1. Klik på menuen Tools  Options.
2. Vælg Disabled, Enabled eller Enabled with Copy under External References under fanen Open and Save i dialogboksen Options.
Se om der her er valgt det rigtige.
Avatar billede geoman27 Novice
24. november 2010 - 09:49 #4
Det kunne evt. være fordi man har ikke har valgt "relative path", jeg har oplevet at det ofte hjælper, da den ikke referer til en eksakt sti, men kun den der er i mappen.