Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. marts 2009 - 14:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

skrifttype i illustrator

Hej
jeg benytter skrifttypen "HERMAN" i Adobe photoshop, men syntes ikke mit logo bliver særligt pænt, det er lidt uldent i kanterne.
Er det muligt at lave noget lignende i illustrator, der er mere glat i kanterne ??
Og hvis ja, så vil jeg gerne have en opskrift på hvordan, da jeg ikke er nogen haj til det..
Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. marts 2009 - 14:02 #1
Logoet ses iøvrigt her: http://www.ferieflirt.dk/
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 14:50 #2
Har du forsøgt dig i illustrator? Det minder jo meget om photoshop, men kan lave grafik i vektor i stedet for i raster som photoshop gør det.

Vil gerne hjælpe dig hvis du har spørgsmål hen ad vejen, men syntes det er svært at give en komplet opskrift på.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. marts 2009 - 14:51 #3
nej har nemlig ikke illustrator, men ville til at starte med høre om det er muligt at lave det i samme skrifttype i illustrator ?
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 14:55 #4
nåå..jaja, en skrifttype er en skrifttype. Hvis du har den liggende i C:\windows\fonts mappen er den generel for alle de programmer du har på computeren.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. marts 2009 - 15:32 #5
okay må checke om jeg har den der.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 15:39 #6
altså hvis du har den i din font liste i photoshop har du den også i illustrator.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
09. marts 2009 - 21:14 #7
jeg har ikke pt. illustrator..
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 21:28 #8
nej du misforstår mig.

Jeg mener hvis den font du vil bruge allerede ligger i photoshop skrifttyperne kommer du også til at have den i illustrator hvis du installerer den.
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 12:25 #9
Sådan som jeg umiddelbart ser det, er det vel bare skrifttypen, der er lidt "ulden i kanterne." Prøv evt. med en anden, hvis du "må" det for kunden.
Ellers så prøv i Photoshop at konverter dit tekstlag til en shape ved at højreklikke på laget og derefter klikke på "convert to shape."
Sidst, men ikke mindst, så skal det nævnes at Illustrator nok er et mere velegnet program til opgaven, da du kan arbejde med vektor, som hearnz også skriver..
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:25 #10
God ide at prøve det med at converte til shape. Men hvis du er webdesigner bør illustrator være en fast del af værktøjskassen alligevel :)

McAsh> kan se du er forholdsvis ny herinde så jeg siger det på en pæn og høflig måde, man smider ikke svar efter folk før de beder en om det. Det er dårlig stil! Bortset fra det så velkommen til :)
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 16:49 #11
#hearnz

A'right then.. takker for info :)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
12. marts 2009 - 15:39 #12
ok vil prøve at converte til shape.
Sidder lige nu ved en pc med illustrator, men heller ikke den har skrifttypen herman ?

Er denne skrifttype mon uddød ?
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 18:04 #13
Herman er ikke en af de præ-installerede fonte, og er ret sikker på, at du skal betale for at bruge den..
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 18:14 #14
du kan prøve www.dafont.com og være heldig at finde en der minder om den.. Dog er der visse begrænsninger på enkelte skrifttyper fra siden mht. offentligt brug osv..