Avatar billede BCP Nybegynder
09. marts 2009 - 08:25 Der er 1 løsning

Ændring af værdi i formularfelt slår igennem i tabel

Hjælp! Jeg er desværre helt ny i Access 2003 og bruger et fakturasystem, som jeg har downloaded fra nettips.dk. Jeg er glad for systemet bortset fra at jeg ikke kan ændre en vares enhedspris på en ordrelinie i underformular uden at den nye ændrede pris slår igennem alle steder. Underformularen "Faktura under" henter enhedsprisen fra en forespørgsel som igen henter enhedsprisen fra tabellen "Produkter". Hvad gør jeg for at få mulighed for (undtagelsesvist) at fakturere en alternativ enhedspris uden at den nye enhedspris overføres til tabellen og til andre ordrer?
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2009 - 09:53 #1
Prisen vi slå igennem i alle databaseobjekter, det er jo hele ideen, at du kun skal rette eet sted.

Eneste muligher er, at du opretter et nyt felt i tabellen og trækker det ind i dine forespørgsler, formularer og rapporter. Du kan så beregne efter denne enhedspris i stedet for den gamle.

Hvis den nye pris f.eks. er en %-del af den gamle, kan du ved at trrykke på en knap, få den nye enhedspris i feltet med den eksisterende pris ved at foretage en beregning.

Nu er jeg ikke bekendt med fakturasystemet, men det må være muligt, at du kan bestemme fra en formular, hvilken pris du skal beregne efter.