Avatar billede seecher Nybegynder
08. marts 2009 - 18:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Grafikort?

Hej
jeg har tænkt på at købe nyt grafikort og ram men ved ikke helt hvad jeg skal købe. jeg bruger min pc til at game Counterstrike source og diverse steam games ikke i klasse som crysis og Unreal tounement 3. Ram må koste op til 600kr og grafikort også op til 600kr

Info om pcen:

Processor: Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.20 GHz

Motherboard
Model: GA-8TRC410M-NF
Chipset: ATI RS400/Rc400/RC410
Southbridge: ATI SB400
LPCIO: ITE IT8712

BIOS
Brand: Phoenix Technologies. LTD
Version: 20Q

Ram
Type: DDR2
Size: 1536Mbytes
Channels: Single
Dram Frequency: 266.5 MHz

Grafikort
Model ATI Radeon Xpress 200
vidst nok 128mb hvis i skal bruge mere om det så skriv lige hvordan jeg finder ud af det.
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
08. marts 2009 - 19:17 #1
Køre du ikke source med 99 fps i forvejen?
Avatar billede seecher Nybegynder
08. marts 2009 - 19:28 #2
jo men det kører ikke helt som jeg gerne ville have det til
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
08. marts 2009 - 19:36 #3
ehm, hvordan ville du gerne have det til at køre hvis du allerede har 99 fps? :S prøv at skriv net_graph 3 i din console når du kommer ind og spiller, hvis du har choke/loss, er det ikke dig der mangler ram/gfx kort, så er det sandssynligvis en dårlig server :) og så vidt jeg ved er source et af de mest krævende spil blandt steam :)men det er så også ngoet tid siden jeg spillede andet end DOTA, men i hvert fald ville jeg nok smide nogle penge efter et større GFX kort end efter flere ram :) rammene fejler intet hvis du ikke skal til at køre sværre spil, eller vista :) ville jeg sige i hvert fald.
Avatar billede seecher Nybegynder
08. marts 2009 - 19:50 #4
den kører med 45-50 fps for det meste og har ingen loss men har en dell choke
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
08. marts 2009 - 19:52 #5
Du har vel sat dine rates ordentligt? og du skal nok stadig bruge et nyt gfx mere end ram :) Men jeg ved det ærlig talt ikke med 100% sikkerhed :)
Avatar billede seecher Nybegynder
08. marts 2009 - 20:04 #6
Rates?
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
08. marts 2009 - 20:08 #7
Skriv i din console: cl_cmdrate 101, cl_updaterate 101 rate 25000, så får du nok fixet din choke :)
Avatar billede seecher Nybegynder
08. marts 2009 - 21:52 #8
Vil det gøre cs:s hurtigere? Har tænkt på at købe et nvidia geforce 9600 (512mb) kan det køre sammen med bundkorted og passer det?
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
10. marts 2009 - 10:49 #9
Det gør ikke CS hurtigere som så, men det giver dig mindre lag :)
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
10. marts 2009 - 10:52 #10
Om det passer, det er jeg faktisk en lille bitte smule i tvivl om, men jeg tror det passer ja :) Dit motherboard har PCI-ekspress slots, og det passer i PCI-ekspress 2.0, jeg har aldrig set pci-e med 2.0 :S
Avatar billede seecher Nybegynder
10. marts 2009 - 14:39 #11
Ok tak :)
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
10. marts 2009 - 23:52 #12
Jeg har lige kigget lidt, og har set at jeg måske tager fejl :)
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
10. marts 2009 - 23:55 #13
Der er forskellige slags geforce, hvis jeg var dig ville jeg kigge på EDBpriser.dk og vælge under søgekriterie at det skal være et kort med PCI-ekspress, og så søge  på geforce 9600, selvom det er en skod producent :)