Avatar billede xla Nybegynder
08. marts 2009 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af RAID5

Hej,
Jeg har idag 4 HD i min desktop med følgende størrelser:
1 stk på 500 GB(387 GB ledigt) med Windows XP og div. programmer
1 stk på 500 GB (356 GB ledigt) med musik
1 stk på 1 TB (927 GB ledigt)
1 stk på 1 TB (160 GB ledigt) med diverse video
Jeg vil gerne køre RAID 5 for at sikre mig lidt mod datatab hvis den ene disk står af.
Jeg har tænkt mig at købe en RAID controller med 4 eller fllere kanaler og så koble mine eksisterende diske på denne controller. Kan man bygge RAID 5 med data på diskene eller kræver det tomme diske....?
Avatar billede xla Nybegynder
08. marts 2009 - 15:36 #1
fandt svaret andetsteds
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2009 - 19:05 #2
Det kræver tomme diske, og ikke mindst samme størrelse. I nogle tilfælde kan du godt oprette raid'en, men den bliver samme størrelse som den mindste harddisk.