Avatar billede andersboje Nybegynder
08. marts 2009 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

split skærm ?

Hej Eksperter
Jeg ville høre om det var muligt at lave at sætte to eksterne skærme til min bærbar.
jeg har prøvet at sætte en til hvor min bærbar fungerede og en skærm og en ekstern også.

Nu har jeg fået fingerne i en dockstation der har følgende.
Monitor stand port
External monitor port
USB ports (3)
S-Video-out jack

Barbær: Hp Compaq 2510p
Dockstation: HP 2400/2500 Series Docking Station (EQ773AA)

http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c01643604.pdf

/ Jeg kunne god tænke mig at undgå at skulle købe en ekstra boks til split af skærmene og nøjes med det jeg har.

Mange tak for alt hjælp
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. marts 2009 - 13:23 #1
Kan du ikke via tastaturgenvejene, når du skifter til ekstern skærm, bestemme dette?
Avatar billede andersboje Nybegynder
08. marts 2009 - 13:34 #2
altså mit problem er jeg gerne vil have to eksterne. Som på en arbejdsplads. Men er i tvivl om hvordan jeg at sætte to skærme til. ved jeg kan ved VGA-udgangen, men hvor skal den anden skærm kunne blive tilsluttet?
Avatar billede komputerdk Mester
08. marts 2009 - 13:46 #3
som #1 skriver
du skal enable Dualscreen. Det gøres ved at trykke Fn tasten og F4 (der skulle gerne være et ikon af en skærm) - formodentlig flere gange da den formodentlig skifter mellem (ekstern kun, mirror med skærm og ekstern skærm og kun skærm på bærbar)

Ved at højreklikke på skrivebordet, kan du vælge egenskaber - da hvis du vælger extended mode skal skærmrækkefølgen være i orden..

dunno om din bærbare kan håndtere 2 skærme der er eksterne.. da din docking station formodentlig kun forlænger dit VGA output på den bærbar.. ellers er det at sætte til den bærbares VGA og til docking stationen. Alternativt skal du købe et ekstern USB grafikkort til en 600kr.

husk at opdatere grafikkort driveren  - du kan måske også sætte noget op under Intel under advanced skærmopsætning..

Multimon taskbar er et genialt prog, hvis du kører med dual screen, da ikke alle har muligheden for at "flyt vindue over til anden ekstern skærm).
Avatar billede andersboje Nybegynder
08. marts 2009 - 13:48 #4
mange tak:)