Avatar billede martin_moth Mester
07. marts 2009 - 19:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket Media Center

Hej

Jeg ønsker mig en dims, der kan sluttes til en fladskærm

Dimsen skal kunne:

Gå på nettet (gerne trådløst)
Styres via et trådløst tastatur
Styre TV/Radio kanaler
Afspille musik der ligger på harddisken
Optage og vise programmer
Gerne brænde en DVD med evt. optaget program (ikke nødvendigt)
Kunne tilslutte diverse (fx. kamera) via en USB port
Være stort set lydløs

Sådan en dims hedder vist et mediacenter (?). Sjovt nok reklameres der næsten aldrig for disse i diverse aviser osv. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.

Hvad bør det ellers kunne?
Hvor købes det?
Hvad skal man holde øje med?
Gode hints?
Avatar billede plouger Nybegynder
07. marts 2009 - 21:49 #1
En af de firmaer herhjemme der gør meget i at udvikle Mediecenter, er Amitech.
De har stortset et Mediecenter til ethvert formål og kan anbefales.
Avatar billede martin_moth Mester
08. marts 2009 - 09:00 #3
jeg mener mere:

Hvad skal jeg huske at kikke efter (Full HD, MPEG4, HDMI, ...)
Har som sagt brug for at gå på nettet, fjernbetjent tastatur, optagefunktion, TV-tuner. Men hvad skal være med for at det er fremtidssikret (MPEG4 osv). Mit TV bliver et HD MPEG4 tv.
F.eks. skal jeg vel huske at kikke efter, at der er 2 TV-tunere så jeg kan optage et program mens jeg ser et andet? Eller?

Og findes der ikke nogele sammenligninger mellem mediacenter?

Jeg har (før jeg stillede spørgsmålet) været inde på amitech, men blev ikke nævneværdigt klogere af at kikke på de mange modeller de har.

Priserne ligger jo generelt fra 5000 til 15000...

Synes jeg søger lidt i blinde, og det er det jeg gerne vil rette op på :o)
Avatar billede martin_moth Mester
17. april 2009 - 22:13 #4
ikke så meget respons. Lukker igen