Avatar billede finnjepsen Nybegynder
07. marts 2009 - 12:00 Der er 1 kommentar

Sikkerhed af netværk

Hej

jeg kan ikke sikre mit netværk, jeg har prøvet at gå en i routeren, det kræver selvfølgelig en kode, så kommer problemet, jeg har ingen kode og den udbyder jeg har er gået konkurs, er der nogle der kan hjælpe eller skal jeg ud at købe en ny router?
På forhånd tak

Mvh. Finn Jepsen
07. marts 2009 - 13:20 #1
... Hardware Reset Routeren:

Der findes normalt en lille knap/hul hvor man med passende spids genstand ka' påvirke en eller anden knap.

Fidusen er at:
Sluk dyret - PowerLedning UD.
Tryk omtalte knap og HOLD DEN der.
Tænd dyret - PowerLedning TIL.
HOLD stadig omtalte knap inde i >30 sekunder.
Slip knappen.
Sluk dyret.
Vent >10 sekunder.
Tænd dyret.

Så burde den være UDEN kode (og uden diverse kryptering mm.) og 'alle' ka' komme på - igen...

Derefter er det op til at finde dens Web adresse - se i manualen - burde kunne findes på en eller anden www. side ... for at sætte kode/kryptering på igen - hvis du ønsker det...