Avatar billede jensji Nybegynder
06. marts 2009 - 20:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere forms i en form - uden sammenhæng

Hej eksperter

Jeg sidder med et lille problem, som jeg ikke kan finde noget alternativ til. Jeg har, som jeg pt opstiller min kode, brug for at have flere forms i en form, men har ved en søgning her på exp fundet ud af, at "det må man ikke" og ved en efterfølgende test også at "det kan jeg ikke".

Min kode ser skitseret sådan ud:

<form>
<select></select>
<input type="submit" value="videre">

<input type="checkbox" name="L1"><form>En individuel form</form>
<input type="checkbox" name="L2"><form>En individuel form</form>
<input type="checkbox" name="L3"><form>En individuel form</form>
<input type="checkbox" name="L4"><form>En individuel form</form>
<input type="checkbox" name="L5"><form>En individuel form</form>
[... her kan der så være mange flere af disse ensartede linjer]

</form>

Kan jeg på nogen smart måde gøre sådan, at den yderste form kun medtager informationer fra dens form. Sådan som det fungerer nu, læser den til og med den første </form>, hvilket vil sige, at jeg ikke opnår mit ønskede resultat.

Nogen der har forslag til hvordan dette problem løses?
Eller hvordan jeg kan omskrive koden, således at jeg har muligheden for at tjekke en checkbox af, hver gang jeg også har en individuel form?

Mvh. Jens Iversen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2009 - 20:45 #1
Du kan nøjes med een form. Felterne fra dine indre forme kan du give forskellige navne. Du kan så nøjes med at bruge de felter, der er relevante.
Avatar billede jensji Nybegynder
07. marts 2009 - 00:08 #2
Hej Erik

Tak for hjælpen - jeg fik det til at fungere med kun een form.

Jeg kan vel næppe tvinge points i dig, så jeg snupper dem igen.

God weekend :-)

Mvh. Jens.