Avatar billede DaMan123 Nybegynder
06. marts 2009 - 20:20 Der er 2 kommentarer

Bærbar - Røde prikker på skærmen?

Hej.

Jeg har en cirka 2 år gammel bærbar, som kører fint of aldrig har haft virus. Gendanner den cirka en gang hver halve år (hvilket ikke virker på problemet).

I et årstid, har jeg haft et problem med min skærm.
Nogle gange popper der røde prikker frem på den. Stortset overalt. (det varrierer lidt. På en rødlig baggrund er den helt gal)
Det er ikke noget som jeg ikka kan leve med, men det ødelægger totalt grafikken i de spil jeg spiller.

Jeg mistænker selv at det er min blæser som ikke virker, da det nogle gange hjælper at støvsuge udsugningen. Dette gør jeg cirka en gang om dagen.
Normalt mærker jeg ikke til det, hvis der bare er under 20 grader i det rum computeren befinder sig i. Men nu er det begyndt at være hele tiden.

Min computer er tændt omkring 5-7 timer om dagen, selvom det ikke er altid jeg bruger den.

Så hvad kan jeg gøre her? Vil det hjælpe at købe en ny blæser, eller kan man gøre noget via windows?

PC oplysninger:

Manufacturer:
Packard Bell BV

Processor:
Intel(R) Core(TM) Duo CPU T2350 @ 1.86GHz (2 CPUs), ~1.9GHz

Memory:
2046MB RAM

Hard Drive:
160 GB

Video Card:
NVIDIA GeForce Go 7400

Monitor:
Standard PnP-moniter

Sound Card:
Sound (SoundMAX Integrated Digital HD Audio)

Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)

På forhånd tak.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
06. marts 2009 - 21:23 #1
Jeg ved ikke helt om jeg forstår din fejl rigtigt, men umiddelbart lyder det som om dit grafikkort overopheder og du får artefacts på skærmen (hvilket især vil ske i spil som sandsynligvis giver den god gas på kortet)... Hvis din køler ikke kører vil dette netop ske, så jeg vil da tro du nok skulle tage et kig på den køler. Ved du om den kører overhovedet? Det skulle ikke umiddelbart være nødvendigt at støvsuge hver dag, med mindre den kører i et støvhelvede...
Avatar billede DaMan123 Nybegynder
06. marts 2009 - 21:51 #2
Hm, kan jeg selv montere det ?

Og hvad vil du tro en god køler vil koste mig, hvis jeg skal betale for bøde køleren og monteringen af den?