Avatar billede BaronRomer Nybegynder
06. marts 2009 - 17:43 Der er 3 kommentarer

sikkerhedsnøgle til router

Hej efter at jeg har skiftet strømforsyning på min d-link router, har jeg ikke nogen sikkerhedsnøgle mere. Hvordan får jeg en igen. Har skrevet til D-link men ikke fået noget svar. Skal jeg slette forbindelsen igen og lave en ny eller er der en nemmere vej.
06. marts 2009 - 18:36 #1
"...skiftet strømforsyning på min d-link router..." - det burde da ikke ændre noget ?

Skal det forståes sådan at der nu _ikke_ spørges om adgangskode ?
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2009 - 00:21 #2
Hmm. Ja dit problem sidder i routerens opsætning...ikke i netværksforbindelsens...

At D-link ikke svarer skyldes antageligt at svaret allerede står i deres FAQ, da det er et punkt mange døjer med.

Hvis du, eller en anden, under fejlsøgningen, - inden det blev fastslået at fejlen var på strømforsyningen...
er "kommet til" at holde reset knappen på routeren inde.
- En ret almindelig handling i den situation...
Ja så går en router normalt retur til "usikker" forbindelse, uden kryptering og adgangskontrol(sikkerhedsnøgle)

Så er den "nemme" løsning
1. Deaktiver din trådløse forbindelse, og tilslut til router via kabel.
2. Kør den til routeren medfølgende CD påny.
Følg instruktionen, som du ..eller en anden...gjorde da routeren var nyindkøbt.

Så kommer du hele møllen igennem med valg af kryptering, sikkerhedsnøgle osv.

...har du ikke CD, så kan det også gøres "I hånden", men den forklaring er noget længere ...den "ikke så nemme" løsning...

mvh :-)
Teknik
12. marts 2009 - 19:25 #3
<BaronRomer>: Vender du tilbage ?