Avatar billede dc3olsen Nybegynder
06. marts 2009 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Videoredigering

Hej
Jeg har netop købt et Canon HG21 videokamera og overvejer nu hvilket redigeringsprgram jeg skal vælge. Iflg. PC World er Adobe Premiere Elements 7 det bedste. Jeg kan imidlertid ikke få oplyst nogen steder om dette program giver mulighed for f.eks. at fjerne vindstøj. Jeg har nemlig en del ældre optagelser på miniDV, der er generet af voldsom vindstøj.
Jeg ved at Pinnacle Studio 12 Ultimate har et generelt støjfilter, men ikke et der specifikt fjerner vindstøj.
Er der nogen derude der har erfaring på dette område ?
Min computer er ca. ½ år gammel med 4 kærnet processor,9800GX2 grafik, 8 GB ram og Vista 64 bit så jeg håber jeg er godt rustet når jeg skal til at redigere.
På forhånd tak
Jørgen Olsen
Avatar billede Slawomir Seniormester
06. marts 2009 - 13:37 #1
hvorfor ikke bare vælge Windows Movie Maker 2.6 som er gratis og lære hvordan det fungere og om det er noget for dig, og først efter et stykke tid hvis du ikke synes den har de redegeringsværktøjer du vil bruge gå over til en anden mere avanceret udgave som f.eks. APE7 :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d6ba5972-328e-4df7-8f9d-068fc0f80cfc&displaylang=en
Avatar billede justrace Novice
06. marts 2009 - 15:55 #2
Hvorfor linker du til en "neddroslet" version?

Premiere Elements 7 er et ganske godt redigeringprogram. Lydsiden kender jeg ikke noget til.

Til lydsiden vil et, ret dyrt til hobby-brug, program som Sony Vegas Pro 8 være noget af det bedste. Du kan hente en 30 dages på : http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/vegaspro

Men med en pris der runder de 5.000,- er det måske ikke så interessant, samtidig med at det er noget af en mundfuld at starte op med. Helt i stil med Adobes Premiere Pro CS4.
Avatar billede justrace Novice
10. juli 2009 - 11:20 #3
??