Avatar billede orelius Nybegynder
06. marts 2009 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Sikkerheds advarsel

Hvordan kan jeg ændre dette

Hver gang jeg vil starte et program eller slette et dokument, tilføjer in hjemmeside i favoritter eller sletter i favoritter  kommer der en advarsel med at jeg skal tillade eller afbryde dette. Hvorfor skal jeg altid give tilladdelse til dette
06. marts 2009 - 18:40 #1
Skal vi gætte:

Win98, W2000, Xp, Vista, ..., ?
Avatar billede orelius Nybegynder
06. marts 2009 - 22:24 #2
Undskyld, dt er første gang jeg søger hjælp her.

Det er Windows Vista Home

Den popper op med følgende ved et forsøg på at slette en forestrukne

Adgang til destinationsmappe blev nægtet

Du skal bekræfte denne handling

Jeg vælger "fortsæt"

Så kommer der en "brugerkontokontrol" frem hvor jeg skal godkender dette.

Samme er gældende med start at programmer mm.
07. marts 2009 - 10:26 #3
Avatar billede orelius Nybegynder
08. marts 2009 - 16:05 #4
Hej

Tak for det.
Når jeg så logger ind på Administrator kontoen, kan jeg ikke se mine dokumenter, forestrukne mm.

Er det ikke muligt at ændre "min" konto til at være administrator ?

og kam man slette den administrator konto der i logon billedet, for nu skal jeg jo vælge konto, før startede den bare op ?
Avatar billede orelius Nybegynder
09. marts 2009 - 20:25 #5
Ups, tak for det. Har ændret det tilbage som den var før.

Dog er det stadig det samme med rettighederne, kan man ikke ændre sin egen konto til at have de samme rettigheder som administrator ? Der står administrator på min konto, men jeg skal altid give tilladelse alligevel. Irriterende !

Hilsen Tbo