Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. marts 2009 - 20:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

vil ikke køre med grafikkort ?

Hej
har lige købt en lille computer til min mor, som hun skal bruge på nettet. for at nævne noget af det.

bundkort: Asus - P5KPL-AM, Intel G31 http://shg.dk/p/2120973
cpu: Intel - Celeron Dual Core Model E1500 http://shg.dk/p/2141591
grafikkort: Inno3D - GeForce 9500GT, 512MB DDR2 http://shg.dk/p/2114255

Mit problem er at efter jeg har installeret win xp og forsøger at installere driveren til det grafikkort og min computer er genstartet. så kan jeg ikke få den til at starte op.

Den genstarter hele tiden. jeg kan dog godt få den til at starte hvis jeg vælger "start med seneste virkede system" (eller hvad den nu hedder i xp). men vælger jeg den og det starter op. så er det også uden den grafikkort driver jeg lige har installeret.

Gør jeg noget galt eller kan det være grafikkortet der er i stykker ?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 20:47 #1
prøv at brug det interne grafikort, hvis der er det, og evt prøv at geninstaler xp, eller prøv at hente en anden driver, fra Nvidia's hjemmeside..
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. marts 2009 - 20:48 #2
ikke ligefrem det bedste bud at komme med.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 20:52 #3
nej, men det burde da virke..
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. marts 2009 - 20:53 #4
hvad så når jeg siger, intet af det virker.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 20:57 #5
så prøv evt med et andet grafikkort hvis det er muligt..
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. marts 2009 - 21:18 #6
hvilket det ikke er. da jeg ikke har andet liggende.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 21:21 #7
gå til en computer reparatør!
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 21:30 #8
da du ikke virker så imødekommende, så må en anden løse opgaven.. og hvis du har prøvet " alt " så er der vist ingen anden løsning.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. marts 2009 - 22:01 #9
imødekommende ? de færste svar du kom med er jo standart til. dem tjekker de fleste sgu da inden de spørg om hjælp.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 22:15 #10
du kunne da skrive hvad du havde prøvet så?
Avatar billede PeterNC Nybegynder
06. marts 2009 - 16:00 #11
Hej. Det fremgår ikke klart af din problem beskrivelse om du har husket at koble det på bundkortet indbyggede Intel grafikkort fra i BIOS. Det lydder umiddelbart som om du forsøger at starte systemet op med to aktive grafik kort?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
06. marts 2009 - 18:49 #12
lukket. købt andet graikkort.