Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
05. marts 2009 - 11:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Personnavn vil ikke vises når jeg tilføjer not in kriterie

Hejsa.

Jeg har en formular med underformular.
I underformularen skal jeg kunne tilføje personer udfra de valg jeg laver i hovedformularen.
Underformularen indeholder en komboboks med følgende opslag:

SELECT SpillerID, Spillernavn FROM tblSpillere WHERE tblspillere.LandID=Forms!Spillertilmelding.txtLandID and tblspillere.SpillerID Not In (select spillerID from tblHoldTildeling where DisciplinID=Forms!Spillertilmelding.txtDisciplinID);

Her vil jeg jo så have komboboksen til at vise feltet "spillernavn", og har derfor 0cm;5cm i feltstørrelser. Men når jeg gør dette, er felterne blanke med de indtastninger jeg HAR foretaget mig. Ændrer jeg så feltstørrelser til at være 1cm;5cm;, viser felterne fint nok "SpillerID". Den vil altså IKKE vise navnet, som er påkrævet.
Fjerner jeg så kriteriet for not in, så koden ser således ud, virker det hele som det skal...:

SELECT SpillerID, Spillernavn FROM tblSpillere WHERE tblspillere.LandID=Forms!Spillertilmelding.txtLandID

Mit spørgsmål er så:
Hvad er det mit "Not in" kriterie gør, så spillernavn ikke kan vises som opslagsfelt, men KUN spillerID, og hvordan løser jeg det?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
09. marts 2009 - 13:10 #1
Er der ingen der kan hjælpe her?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
10. marts 2009 - 13:20 #2
Oprettes igen med flere points