Avatar billede neon-dragon Nybegynder
05. marts 2009 - 01:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Permutations"

Hejsa allesammen

Er kommet i den situration, at jeg skal bruge permutations i en af mine vb programmer. Jeg har i mange tilfælde set permutations af strings, men jeg skal bruge det i array's. eks, array:
  0 1 2
  -----

Der skal så tilføjes, at data i række 2 skal forblive i række 2 osv. Altså vil nogle af mulighederne være:

...

Der er så et krav, funktionen skal være "dynamisk". diminsioneringen af arrayen skal som et minimum være 15*15.

Der er lidt indspiration her:
http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?t=301647

PS. Jeg laver ikke koden selv, grundet af en kommende eksamen. Men jeg for slf forsætte med, at kode :)
Avatar billede tjacob Juniormester
05. marts 2009 - 09:37 #1
Hvad mener du med "data i række 2 skal forblive i række 2 osv"?

Mener du ikke kolonne? Og hvis det er tilfældet, er 573 så ikke forkert?
Avatar billede neon-dragon Nybegynder
05. marts 2009 - 20:18 #2
jo... min fejl :/

Men igen, kan det laves?

Man kan jo komme ind i en masse for next kommandoer, men det er ikke dynamisk på samme måde :/

Måske kan man lave de så kaldte permutations i de forskellige koloner, hvorefter de samles i en lang lodret array.

eks:

0|1
1|4
2|7
-
3|1
4|7
5|4
-
6|4
7|7
8|1
-
9| 4
10|1
11|7
-
12|7
13|4
14|1
-
15|7
16|1
17|4

Det kan være noget, som jeg selv kan gå ind i... det lyder jo ikke helt slemt.. :)

/NeonDragon
Avatar billede neon-dragon Nybegynder
16. august 2009 - 16:55 #3
Lukker Tråd