Avatar billede SuneT Nybegynder
04. marts 2009 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fn genvejstasterne virker ikke

Nu er den gal igen...

Efter at have været nød til at installerer Win xp igen, efter fejl i reg. databasen, virker intet som det plejer....

Først kunne jeg ikke få skærm- og lydkortet til at virke, og nu er det tastaturet.....

Først frøs tastaturet og mousepaden når jeg trykkede på en tast, men jeg kunne godt bruge en usb mus. Efter forsøg med at havde gendannet systemet tilbage til tidligere tidspunkter forsvandt problemet!

Og nu virker Fn tasterne bl.a. ikke selvom jeg har prøvet at installere den nødvendige software, både fra medfølgende CD og Toshibas hjemmeside. Ja det er en Toshiba Satellite M30, ca. 4 år gammel.
Der er også flere andre taster som opfører sig underligt f.eks. Ctrl- tasten. Nogle gange når jeg bruger den til at markerer flere filer og holder den nede, bliver filerne ved med at være markeret selvom jeg klikker andre steder. Og når jeg scroller på mousepaden, zoomer den istedet for. Fustrerende.........

Håber nogen kan hjælpe mig?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. marts 2009 - 18:49 #1
Hej..

prøv at trykke..

"fn" + knappen "NumLK" som står med samme "farve" som din "fn" knap. -Tast et par gange og se om det kan hjælpe ...
Avatar billede SuneT Nybegynder
04. marts 2009 - 23:17 #2
Jeg har ikke nogen taster som hedder "NumLK", men går ud fra at det er den tast som slår det numeriske tastatur til og fra. Virker ikke...
Avatar billede SuneT Nybegynder
06. marts 2009 - 19:01 #3
jeg har fundet ud af at jeg manglede at installerer noget som hedder "Common Modules". Nu virker fn tasterne igen.

Så jeg er rimelig tilfreds.