Avatar billede sigyn Seniormester
04. marts 2009 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rapportfod der ikke vil blive usynlig

Da jeg som nævnt i andet spørgsmål, åbenbart ikke lige pt kan oprette spørgsmål fra min arbejds-PC, opretter jeg så et herhjemme fra. Men jeg kan jo så også kun svare herfra.
Jeg sad og bøvlede med en rapport i dag, en med lidt statistik i rapportfoden. Da jeg ikke nødvendigvis var interesseret i at få rapportfoden med, lavede jeg et hjælpefelt og gjorde rapportfodens synlighed afhængig af denne

If me.Hjælp = "*" then
    Me.rapportfod.visible = True
Else
    Me.rapportfod.visible = False
End if
Indholdet af rapportfoden blev usynligt, men jeg fik en irriterende blank sidste side, som jeg ikke kunne slippe af med. Samme resultat fik jeg, hvis jeg satte rapportfodens egenskaber synlig til nej. Hvis jeg gjorde det i en anden rapport i samme database, blev hele rapportfoden usynlig, altså ingen blank side. Er det mig der laver en eller anden "Fejl40" ? Har nogen her et løsningsforslag, eller er der kun "The hard way", at lave hele rapporten én gang til, og så håbe, at det virker denne gang ?

Så er det også lige et godt spørgsmål, om jeg kan få spørgsmålet igennem, 2. forsøg
Avatar billede mugs Novice
04. marts 2009 - 19:18 #1
Er der stadig objekter i din rapportfod?
Avatar billede sigyn Seniormester
04. marts 2009 - 19:38 #2
Der er nogle etiketter og nogle tekstbokse. I tekstboksene er der lidt opsummering og % beregning, gående på hele rapporten. Da det ikke altid er relevant,vil jeg gøre rapportfoden usynlig i de tilfælde. Som tidligere nævnt, kunne jeg godt få hele rapportfoden usynlig i en anden rapport.
Avatar billede sigyn Seniormester
05. marts 2009 - 07:00 #3
Dette er en test fra min arbejds-PC
Avatar billede sigyn Seniormester
05. marts 2009 - 16:23 #4
Jeg har selv fundet løsningen, jeg havde noget VBA-kode på felterne i rapportfoden, da det blev flettet ind i ovenstående kode, som ligger på rapporthovedet, så virkede det. Blot undrer det mig, at jeg har tilsvarende koder på en gruppefod, og der kan koderne godt ligge på "foden".

Kan i øvrigt konstatere, at min test  fra arbejds-PC-en er nået frem, det troede jeg ikke.