Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
04. marts 2009 - 14:00 Der er 24 kommentarer

Soeger hjaelp til programmering i Access salgsprogram

Vi har et enkelt Access program som haandterer vores kundekontakt. Vi soeger en programmoer som har mulighed for at tilrette/tilpasse systemet yderligere hjemmefra.

Venligst send kompetence samt evt reference.
Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2009 - 14:18 #1
Er gerne behjælpelig

Hvad går opgaven ud på ?
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
04. marts 2009 - 14:39 #2
enkeltvis (suuuure).

Vores programmoer er ikke hos os laengere, og derfor er jeg lidt paa spanden.

Vi har et system som lige nu holder styr paa kundekontakt fra hver enkel ansat (vi er 12). Heri kan vi foelge om vi har ringet kunden op flere gange, hvad vi har talt med dem om etc etc. Uden for meget kendskab gaar jeg ud fra, at programmet er relativt enkelt, men da jeg ikke fatter en brik af programmering, soeger jeg nu hjaelp til at tilpasse systemet vores behov. Det hele koerer stor set, men jeg har nogle aendringer at tilfoere saasom at bytte rundt paa felter, oprette enkelte funktioner saasom at sende et kundeemne fra een bruger til en anden etc etc.

Som du sikkert ser, er jeg ganske groen til detteher, men besvarer gerne paa spoergsmaal hvis du har flere. Alternativt kan vi tales ved paa telefonen?

Med venlig hilsen

Martin Almdal
Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2009 - 14:44 #3
Kan jeg ikke lige få din mailadresse, så kan vi tage den videre på mail
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2009 - 15:08 #4
Hvis i ikke finder en løsning, så er du velkommen til at tage kontakt!~)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2009 - 15:09 #5
...men jensen363 er god!~)
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
04. marts 2009 - 15:11 #6
almdal@s-i-p-a.com
Avatar billede jensen363 Forsker
04. marts 2009 - 15:48 #7
spg> takker for kompliment

Og også en varm anbefaling af spg skal lyde herfra
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
04. marts 2009 - 15:52 #8
jeg anbefaler Brokeback Mountain ;-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2009 - 07:17 #9
spgprogramming> ved at læse på din hjemmeside kan man få det indtryk at du har brugt MS Access siden 1986?
Mig bekendt så blev JET teknologien som Access bygger på først frigivet i 1992 og Access 1.0 kom i november 1992. Allerede i maj 1993 blev 1.0 afløst af 1.1 da 1.0 var rimelig fejlbehæftet. 2.0 kom så vidt jeg husker engang i 1993 - vi brugte den i hvert fald i foråret 1994 til vores afsluttende opgave.
Access blev efter min bedste hukommelse først en fast del af Office da denne kom i version 95.
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
05. marts 2009 - 08:13 #10
hej Hugo

Der staar intet paa min hjemmeside om access - du maa se paa en fejl side. Hvorom alting er, har jeg haft Access siden 2003, og mangler nu hjaelp til at tilpasse mit system.
Avatar billede jensen363 Forsker
05. marts 2009 - 08:20 #11
Hej Martin

Fik du min mail ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2009 - 08:30 #12
Det var heller ikke dig jeg henviste til men spgprogramming's hjemmeside ( www.spgprogramming.com )
Avatar billede jensen363 Forsker
05. marts 2009 - 08:51 #13
Hugo> det er vel et spørgsmål om hvordan man fortolker teksten, der nævnes også Basic som indledende programmeringserfaring, et programmeringssprog som har eksisteret siden starten af 60'erne.

Vi er alle startet på et eller andet niveau, jeg selv med CPM og VIC20 ... men det er je en helt anden snak :-)
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
05. marts 2009 - 08:53 #14
saa det godt bagefter - beklager.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 09:00 #15
hugopedersen> ...det er godt nok også lang tid siden... jeg er egentlig ikke helt sikker på hvad tingene hed den gang, jeg fik undervisning i basic i 1986 og i 1988 eller 1989 arbejdede jeg så med en database i microsoft miljø, Access?~)

Kan det ikke passe?? for så skal jeg lige have rettet det... måske forveksler jeg det med et andet arbejde i 1991-92, så har jeg fået byttet om på to arbejdspladser. I så fald så takker jeg for denne udredning af min fortid...

Jeg er dog mere interesseret i det produkt, jeg kan frembringe idag!~)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 09:02 #16
jensen363>jeg har lige smidt min vic20 ud!~(
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 09:03 #17
jensen363>det kan dog være at jeg har en spectrum liggende et eller andet sted!~)

...den var godt nok fjollet...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2009 - 09:05 #18
Det der fangede mig var at der står at det første projekt var en lydbogsdatabase i 1988-89 efter at der er nævnt Access fra Office 3.1.

Vic 20 - det er da noget voldsomt grej. Den første maskine jeg havde var en ZX 81 i standard udgave. Jeg har rent faktisk lavet spil til den. Det var nu lidt af en udfordring. De krumspring man gjorde den gang for at spare 1 byte i hukommelsen....
Avatar billede jensen363 Forsker
05. marts 2009 - 09:07 #19
Det blev først rigtigt avanceret da jeg investerede i en Commodore 16 med dobbelt ramudvidelse :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
05. marts 2009 - 09:20 #20
spg> database i microsoft miljø, Access?~)

Det har været MS-Works :-) ... også et glimrende alternativ til fattigrøve den gang
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 09:26 #21
...det lyder som om vi har nået en alder, hvor pizza bakkerne fylder knapt så meget!~)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. marts 2009 - 09:51 #22
Jeg kan huske at jeg købte en RAM udvidelse til ZX 81 Den sad bag på i BUS stikket. Desværre sad de så dårligt at hvis der var en der kom til at skubbe lidt til bordet, så resulterede det i en reset. Det var godt nok træls når man nu lige havde lavet en genialitet som ikke var savet til tape endnu.
Avatar billede SIPAadvisors Nybegynder
10. marts 2009 - 09:34 #23
hej

Jeg har nu talt med jensen363 og han kan ikke hjaelpe da hans maskine koerer Access 2003 og ikke 2007 som vi bruger ?!

Er du klar paa at hjaelpe mig evt?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2009 - 13:18 #24
du er velkommen til at sende en mail til spg.eksperten@gmail.com