Avatar billede asbjørn Nybegynder
28. februar 2009 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med FUGA antenneudtag

Jeg har købt og monteret et antal LK FUGA antenne/dataudtag 2 modul TV, R og RJ45 sløjfedåse, type TD312. Men jeg oplever at signalet er markant ringere, når jeg forbinder TV'et gennem FUGA dåsen end når jeg forbinder direkte til det i dåsen indgående antennekabel. Det kan altså kun være FUGA dåsen som giver problemet. Er det normalt? Hvad kan det skyldes? Jeg har prøvet to forskellige dåser med samme dårlige resultatet.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. februar 2009 - 13:42 #1
Der er en dæmpning på ca. 6db pr. dåse signalet passerer, i slutdåsen skal der monteres en 75 ohm modstand.
Avatar billede asbjørn Nybegynder
28. februar 2009 - 15:54 #2
Det vil sige, at slutdåsen også skal være på plads inden man kan vurdere kvaliteten af signalet? Det var den nemlig ikke, da jeg tjekkede signalet.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. marts 2009 - 07:16 #3
Ja det skal den, og den er anderledes end gennemgangsdåserne,det er vigtigt, har du ikke en 75 ohm modstand så skal der være et tv tilkoblet den sidste dåse, du kan blive nød til at indsætte en linieforstærker hvis der ikke er signal nok.