Avatar billede make Nybegynder
24. februar 2009 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Fan Controller

Hej Eksperter

Jeg leder efter en god Fan Controller til de 3 blæsere i mit Antec P182 Kabinet. Der er en frontlåge på så der må ikke stikke store knapper ud af controlleren ellers kan jeg nok ikke lukke lågen.

Den skal kunne justere blæserne trinløst helt ned til at slukke dem og den skal kunne starte dem igen uden problemer. Den må gerne også kunne programmeres til en form for temperatur styring så den selv tænder for blæserne når CPU / grafikkort osv kommer op på en bestemt temperatur og slukker / skruer ned igen når temperaturen falder. Det sidste ved jeg ikke om der kan lade sig gøre. Det lyder lidt kompliseret at montere temperaturmålere på CPU, grafikkort osv.

Håber i vil hjælpe med jeres erfaringer på området. På forhånd tak.
Avatar billede superanden Nybegynder
24. februar 2009 - 16:59 #1
Har du mod på at lave det selv så kan jeg da godt give nogle gode råd til hvordan man laver det for en hund.
Avatar billede make Nybegynder
24. februar 2009 - 18:17 #2
Hej superanden. Nej, jeg vil helst bare købe noget der er køreklart.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. februar 2009 - 20:04 #3
Er det ikke lettere/billigere blot at skifte de eksisterende blæsere ud med nogle mere lydløse af slagsen?
Ellers findes der masser af styringsmoduler:

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=358&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal158=&Equal159=&Submit.x=20&Submit.y=13
Avatar billede make Nybegynder
25. februar 2009 - 09:21 #4
Jeg har allerede nogle af de mest støjsvage blæsere. Scyth Flex...et eller andet jeg ikke lige kan huske.

Har også været inde på edbpriser og kigge. Det jeg søger hjælp til er hvilken en af styringsmodulerne jeg skal vælge ud fra de kriterier jeg har beskrevet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. februar 2009 - 10:27 #5
Så det er altså ikke støjen, der er problemet?

Hvad vil du så bruge styringen til?
Avatar billede make Nybegynder
27. december 2009 - 23:19 #6
Tak for kommentarene, jeg købte en dyr fancontroller som jeg fandt ud af stort set var værdiløs fordi den ikke, på automatisk styring, skruede mere ned for mine 800 RPM fans og jeg vil ikke have det på manuelt styring pga fare for overophedning.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. december 2009 - 11:10 #7
Du er sørme hurtig til at svare...

Husk at acceptere dit eget svar, så tråden lukkes.