Avatar billede mbm2016 Nybegynder
24. februar 2009 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min egen Registreringsdatabase tweaker virker ikke helt?

Hej alle sammen jeg har et program, som jeg kalder MT2, det virker fint på min computer inklusive vores staionære computer.

Selvom jeg har en masse politikker aktiveret i regedit på den stationære for at imitere skolens computere, kan det godt køre og samtidig deaktivere og aktivere politikkerne.

Men når jeg for eksempel tager det med over på skolen, så siger den noget i retningen af ArgumentException. Hvorfor gør den kun det på deres computere og ikke på mine.

Den version jeg udgiver her til jer er version 2, men min version 1 virkede fint, men havde ikke så mange funktioner som det nye.

Download: http://www.magnusbm.dk/mineprogrammer/programmer/MT2.exe

Håber i kan hjælpe?
/mbm2007
Avatar billede rahbech Nybegynder
24. februar 2009 - 16:29 #1
Er skolen's computere's styresystemer understøttet af programmet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2009 - 16:56 #2
En præcis fejlbesked ville måske hjælpe.

Plus oplysninger om hvilken .NET version på dine computere og på skolens.
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
25. februar 2009 - 07:20 #3
Rahbech: Ja det er de. Operativsystemerne på skolens, er det samme som på denne computer nemlig windwos XP Proffessional Edition

Arne_v: Jeg prøver lige at finde ud af fejl beskeden og .NET versionen, men fejl beskeden var noget i retningen af: Objekt Reference ikke indstillet til en forekomst af et objekt. og en anden fejl besked var Access to the specified key is denied og ArgumentException
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. februar 2009 - 08:21 #4
På en skolecomputer har du nok ikke rettigheder til at skrive til registreringsdatabasen. Så hvis du prøver det, vil du sikkert få en fejl.
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
25. februar 2009 - 18:49 #5
Nej, jeg mit program får faktisk lov til at skrive i politikkerne og det går fint, men det er en anden del af programmet som ikke virker. Men i såfald, at jeg ikke kan få adgang til registreringsdatabasen, hvad kan jeg så gøre?

Til arne_v: Skolens .NET version er forskellig fra computer til computer ;(
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2009 - 23:11 #6
Hvis skolens .NET version er forskellig mellem PC'erne, så skal:
1) tænke grimt om skolens IT afdeling
2) huske at builde til den ældste version der bruges

(det lyder dog ikke som om det er årsag til dit problem)
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
06. marts 2009 - 14:21 #7
lukker...