Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. februar 2009 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Digital tegning i Photoshop

Jeg har for ikke så længe siden gået i gang med at arbejde med Photoshop og Illustrator. Jeg har lært nogle basale ting, men en ting jeg ikke kan overhovedet er digital tegning i Photoshop. Jeg har naturligvis forsøgt at søge efter tutorials på nettet, men jeg synes at de fleste tutorials antager at man ved en del allerede inden man går i gang, og derfor skipper en del forklaring.

Derfor håbede jeg, at der var nogle herinde der kunne give lidt generelle tips om:

- Brushvalg: Størrelse, indstillinger (flow, opacity, farve etc.. Hvordan får man fx en flydende overgang fra en mørkere nuance af en farve til en lysere? Er det noget brushpressure på en digitizer eller smudge tool eller...?).
- Brug og indstillinger af digitizer til brug til tegning.
- Brug af andre værktøjer end brushes.
- Canvasstørrelse og opløsning.

...og ellers bare ting der er gode at vide! Jeg ved næsten intet, men jeg vil meget gerne lære noget grundlæggende så jeg kan komme i gang med at øve mig.

På forhånd tak! :)
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2009 - 18:45 #1
søg på tutorials på nettet ;o)
f.eks. dette, hvor der er nogle gode både til PS og AI
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2009 - 18:45 #2
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. februar 2009 - 18:59 #3
Var det meningen at der skulle være et link i din første post? Tak for linket i post nr. 2 :)
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2009 - 19:04 #4
Avatar billede justrace Novice
23. februar 2009 - 20:28 #5
Hej Rune, punkt nr. 25 i det sidste link er noget du har spurgt efter. :)
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2009 - 20:58 #6
punkt nr. 25 ??  af hvad  (alle eller kun artikler?)
prøv lige at linke dertil
Avatar billede justrace Novice
23. februar 2009 - 21:13 #7
Tak fordi du spørger, for der var jeg nok lidt "hurtig". :) Det er i det sidste link du sendte, der er dette et af dem: http://sixrevisions.com/graphics-design/35-basic-tutorials-to-get-you-started-with-photoshop/
og jeg havde lykkeligvis glemt alt om jeg havde klikket videre.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. februar 2009 - 22:38 #8
Tak for links og henvisninger begge to - jeg må i gang med at læse! :)
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
15. oktober 2010 - 18:40 #9
Lukker tråden.