Avatar billede blue_11 Nybegynder
23. februar 2009 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Postback error med FileUpload

Jeg har en side med en del dropdowns o.s.v samt en fileupload control.
Problemet er hvis brugeren vælger en fil, men ikke oploader den og herefter foretager sig noget som foretager et postback så fejler siden.

Jeg har prøvet at genskabe det med et helt tomt projekt kun med en fileupload control og en knap, og der kommer også en error.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der går galt, og hvad jeg skal gøre for at arbejde mig udenom denne error??
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. februar 2009 - 10:44 #1
Jeg prøvede lige at genskabe din fejl, og det lykkedes ikke. Hvis jeg har en FileUpload kontrol og en knap, og jeg først browser mig frem til en fil, og derefter trykker på knappen, så kommer der ingen fejl.

Kan du ikke vise lidt kode?
Avatar billede blue_11 Nybegynder
23. februar 2009 - 11:13 #2
Har selv fundet ud af fejlen skyldtes at jeg valgte filer som er over standard fil størrelsen til opload som er 4mb.

Nu leder jeg efter en fornuftigt løsning til Error handling af dette problem så jeg kan informere brugeren på en pæn måde.
Avatar billede blue_11 Nybegynder
23. februar 2009 - 12:15 #3
Det skal dog desværre siges at man umiddelbart ikke kan lave en sådan fin håndtering af denne fejl ud fra hvad jeg har læst.
D
erfor anbefaler en del personer man bruger en ekstern komponent som f.eks en flash oploader som kan checke fil størrelser på clienten.