Avatar billede shenrik25 Nybegynder
22. februar 2009 - 13:22 Der er 4 kommentarer

Ang. BACKUP FORBINDELSE

Hej..
Jeg vil lige se om der er en expert her i forumet der kunne hjælpe lidt.
Jeg arb. med kommunikation på jobbet via lavfrekvens modems. Hvor vi ved at leje et par frekvens bånd har rigtig billig kommunikation til 56 stationer.

Men grundet problemer med støj er vi igang med et forsøge hvor vi samler signalerne i en by og sender dem hjem via internettet.

Her er det så det går galt vi har haft en del nedbrud på vores internet grundet opdatering samt kablebund. Vi kan ikke holde til at vi er ude i 3 timer.
Der for havde vi vores udbyder inde til en samtale ang. f.eks en backuplinie der tog over hvis den anden ikke virkede længere..
De kom tilbage med den meddelse at de kun havde det til fiber. Kobber gjorde de det ikke på mere..
Og fiber koster jo "Kassen" både i oprettelse samt abon.

Er der nogle der kender til en udbyder med noget hvor man kan sikre sig for NEDBRUD hvor f.eks kablet går over en anden central.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. februar 2009 - 13:39 #1
Det kan de fleste professionelle udbydere, f.eks. TDC. Det er kun et spørgsmål om økonomi
Avatar billede shenrik25 Nybegynder
22. februar 2009 - 21:18 #2
TDC tager 35000 for oprettelse pr sted samt 4000 i md. pr sted.
dvs.
oprettelse 70000.-  og 8000.- pr md. så har man backup linie med fiber.
Problemet er lidt prisen plus vi slet ikke har behov for den store forbindelse...

Det jeg fisker efter er om andre ved om f.eks cybercity eller andre udbydere havde en anden løsning.
Avatar billede sameaim Nybegynder
23. februar 2009 - 08:21 #3
Sonofon (Telenor) kan måske levere en radiokæde forbindelse.
Jeg mener at dem de bruger, normalt, kan klare op til 45mbit.

Vi giver vist noget der ligner 3500,- ex. moms om måneden for en standard 6/6mbit, uden backup osv.
Avatar billede shenrik25 Nybegynder
23. februar 2009 - 12:11 #4
Hej Sameaim

Jeg har prøvet at tage kontakt med sonofon og ser hvad de har :-)

Vi har prøvet højfrekenvens modems hvor vi har fået et firma til at sætte dem op.
Men det kørte meget dårligt.. Der skulle være line of sight. Bare et træ var i vejen og forbindelsen blev dårlig.
Vi arbejdede ellers på at lave en transitvej ned til en by hvor vi samlede al kommunikationen et sted og sendte det hjem via transitmodemet.
Er der evt. andre der kender til noget.