Avatar billede hansen1142 Nybegynder
21. februar 2009 - 18:18 Der er 7 kommentarer

Justere lidt i et program?

Hej.. Ved ikke om jeg har lagt spørgsmålet i den rigtige kategori, hvis ikke undskylder jeg :)

Jeg har hentet et lille bitte program, der udregner mængden af salt der skal bruges i X antal liter vand, ved en bestemt temperatur (for saltvands akvarister som mig selv)

Men programmet er på tysk, og vil gerne for syns skyld ændre det til dansk. Udelukkende for min egen skyld :)

Er det muligt at gøre? Programmet består udelukkende af en enkelt .exe fil :)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
21. februar 2009 - 18:31 #1
Kun hvis du kan fremskaffe kildekoden bag det. Enten ved at dekompilere det (hvilket kun vil give en tilnærmat kildekode) eller at finde ud af hvem der har lavet det.

Ikke nogen nem sag. Men det program lyder så simpelt at du burde enten kunne finde et magen til eller skrive dit eget.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2009 - 19:12 #2
C++ er meget svært at decompile selv for simple apps - det er normalt nemmere at skrive app igen.

Men nogen gange kan man ændre i tekster i en EXE uden at decompile og compile.
Avatar billede hansen1142 Nybegynder
21. februar 2009 - 19:27 #3
Det skal lige siges at jeg aldrig før har prøvet noget hårdere programmering end PHP!

Havde håbet på man bare kunne redigere i filen som man fx. kan med PHP :)

Tror ikke jeg har nerver til at kæmpe med at lære at lave sådan en lille udregner :)
Avatar billede mxs Nybegynder
21. februar 2009 - 19:52 #4
Hvordan ser programmet ud? Er det ikke bare noget ala

program.exe "antal liter" "temperatur"

som du indtaster på kommandolinien, hvor efter den kommer med et resultat? Det burde vel være lige til at lave?! Eller er der mere i programmet end som så?
Avatar billede mxs Nybegynder
21. februar 2009 - 19:53 #5
Undskyld. Jeg havde opfattet det som et program på kommandolinien, som det jo ikke er.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2009 - 20:27 #6
C++ er anderledes end PHP !

Har du et link til programmet så vi kan vurdere vanskeligheden af at rette i det ?
Avatar billede mxs Nybegynder
21. februar 2009 - 20:53 #7
Eller bare et par screenshots så man kan vurderer om det ville være nemmere bare at skrive et nyt.