Avatar billede lebr Nybegynder
21. februar 2009 - 16:08 Der er 12 kommentarer

Outlook 2007 kan ikke åbne i fejlsikret tilstand

Jeg havde pludselig ikke opgavepanelet i højre side, når jeg åbnede Outlook. Jeg satte "kryds" i, at jeg vil åbne Outlook i "private mapper" i stedet for indbakken, men når jeg nu åbner Outlook kommer der efter få øjeblikke en helt hvid boks og et timeglas - og der sker ikke noget. Så lukker jeg Outlook og næste gang jeg åbner bliver jeg spurgt om jeg vil åbne i "fejlsikret tilstand". Jeg svarer ja, men Outlook kan ikke åbnes i "fejlsikret tilstand" og jeg bliver spurgt om jeg vil køre "find og ret fejl" - og Windows kører en installation af min Microsoft Office Enterprise 2007. Det ender med en melding: "installationen af Microsoft Office Enterprise 2007 er fuldført". Så prøver jeg at åbne Outlook igen, og så er jeg tilbage hvor jeg startede. Hvad kan jeg gøre? Kan man "nulstille" Outlook uden at åbne programmet, så min indstilling vedr. private mapper bliver annulleret? Det har muligvis noget at gøre med, at jeg blev bedt om at indtaste produktkoden til Officepakken, da jeg startede computeren i dag?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2009 - 01:58 #1
Det kunne være fordi dine private mapper er beskadigegede. Prøv at køre reparationsværktøjet Scanpst.exe. Lad det undersøge din private mapper.
Kan være, at det løser dit problem.
/ptj_11
Avatar billede lebr Nybegynder
22. februar 2009 - 08:43 #2
Hej ptj_11. Mange tak for forslaget. Jeg har fundet værktøjet, men kan ikke finde min private mappe, så jeg kan få den undersøgt. Har du et bud på hvad filen kan hedde, og hvor den kan ligge henne?
Hilsen Lene
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2009 - 12:06 #3
Hej Lene.

Først dit indlæg. Du skal ikke sende det som et svar. Det er forbeholdt løsningsforslag, som kan gives points.Bare læg det som et indlæg.

Så dit problem: Filen du skal finde hedder sansynligvis "Outlook.pst".
For at finde den, så kan du søge den på harddisken, ved at skrive *.pst i søgefeltet. Husk at bede windows om at søge i skjulte filer og mapper.
Så finder du den.
Den sansynlige sti er:
C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
22. februar 2009 - 12:15 #4
Hvis det er Vista, er den sansynlige sti:
C:\bruger\AppData\Lokal\Microsoft\Outlook

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP100669141030.aspx?pid=CH102499831030
Avatar billede lebr Nybegynder
22. februar 2009 - 14:32 #5
Tak til både ptj_11 og vejmand.

Jeg har fundet filen og har kørt værktøjet. Der blev fundet fejl, som blev rettet, men det har ikke løst mit problem. Jeg kunne konstatere, at jeg har 69 mapper og 4055 emner!

Jeg kan stadig ikke åbne Outlook, dvs. nu kan jeg se mapperne i et lille stykke tid, indtil det hele forsvinder og jeg får en hvid skærm/boks - og Outlook svarer ikke.
Jeg har XP.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2009 - 19:56 #6
Hej Lene.
Kan du nå, at komme i funktioner/MailKonti, og sætte indstillingerne tilbage til, at starte i indbakke?
Jeg tro, at hvis du kan koe til det,så vil det virke igen.
/ptj_11
Avatar billede lebr Nybegynder
22. februar 2009 - 22:57 #7
Hej ptj_11
Desværre, nej. Outlook åbner og begynder at vise mapperne i venstre spalte, men straks kommer timeglasset, og jeg kan ikke aktivere nogle funktioner. Det mærkelige er også, at jeg ikke kan åbne Outlook i fejlsikret tilstand.
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2009 - 01:15 #8
Hej Lene.
Den nemme løsning, hvis alt andet glipper er, at gemme en koi af din Outlook.pst, afinstallere din officepakke, og dernæst lægge kopien af outlook.pst tilbage på den korrekte sti. Det skulle fjerne alle dine personlige indstillinger i outlook.
Men lad os nu lige se, om ikke der er en måde at knække problemet på. Jeg vender tilbage senere i dag.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2009 - 21:14 #9
Hej Lene.
3 forslag til at redde din outlook op igen. Læs begge igennem, før du beslutter dig for hvilken metode du vil starte med.

1. Gå i kontrolpanelet, hvor du via ikonet "Post" kan se din nuværende profils opsætning, lige på nær dit password til kontoen.
Her opretter du en ny profil, altså med et andet profilnavn. Dette betyder, at der oprettes en ny udgave af de filer, der indeholder regelsættet for din profil.
Bagefter sletter du din gamle profil. Så skulle du kunne åbne din outlook igen.
2. På sammelokation, hvor du fandt din "Outlook.pst" ligger dine gamle regelfiler. Via stifinder åbner du denne mappe. Her omdøber du alle filer, der ligger der, undtagem din pst-fil.
Når du herefter forsøger at åbne Outlook, så burde Outlook oprette nye regelfiler.
Ps. Når du omdøber dine filer, så gør det ved at indsætte en bindestreg eller underschore i filefternavnet. Dette sikrer dig, at du nemt kan døbe dem retur igen, uden at skulle huske de præcise navne.
3. Gem en kopi af din pst-fil på en anden lokation, evt. en USB-nøgle.
Herefter afinstallerer du officepakken, og geninstallerer den til slut. Men det er måske noken vel omfattende metode, men probat.

Held og lykke, og lad os vide, hvilken metode, der gav dig et brugbart resultat.

/ptj_11
Avatar billede lebr Nybegynder
26. februar 2009 - 00:46 #10
Hej ptj_11
Tak for dine forslag. Jeg brugte dit 1. forslag på den måde, at jeg oprettede en ny profil, åbnede Outlook og importerede mit outlook.pst. Og det fungerede! Jeg har ikke turdet slette min gamle profil, men jeg har sat Outlook til at starte i den nye profil via Post i kontrolpanelet.
Samtidig lykkedes det at få mit opgavepanel frem igen. Der var sat et hak i "Deaktiver"(Alt F2)i Vis og Opgavepanel.
Mange tak for hjælpen!
Venlig hilsen
Lene
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. februar 2009 - 21:43 #11
Hej Helle. Ingen årsag. Det glæder mig, at det kom til at virke.

Fortsat god fornøjelse med det.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. februar 2009 - 21:44 #12
Sorry Lene, jeg havde lige chattet med en der hedder Helle.

/ptj_11