Avatar billede 44nato44 Nybegynder
20. februar 2009 - 17:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente data fra db

Hej

Jeg kan godt forbinde til db'en, men det er ikke muligt at hente noget fra den.

Hvis jeg sletter sqlTest.. og det nedefor så kan jeg godt få min tekst til at virke, men så snart jeg skriver min sql tekst så får jeg en server fejl.

Jeg håber der er en der kan se hvad jeg har gjort forkert.

'Databaseforbindelse
set Conn = Server.Createobject("ADODB.connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & server.mappath("/demo/Test.accdb") & ";Persist Security Info=False;"

sqlTest = "SELECT * From tblTest"
Set Rs = Conn.execute(sqlTest)

Response.write "TEST"
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. februar 2009 - 17:35 #1
hvilken fejl får du?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
20. februar 2009 - 18:16 #2
Fejl 500 - Internal Server Error
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2009 - 18:22 #3
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"
Avatar billede softspot Forsker
20. februar 2009 - 18:43 #4
Det er sikkert fordi serveren ikke har driveren til Access 2007 installeret...
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
20. februar 2009 - 20:06 #5
Keysersoze, samme fejl meddelse som før

softspot, jeg installerede en driver som gjorde at jeg kunne forbinde til db'en

Kan der være en speciel driver til at hente data fra db'en ?

Eller har jeg brugt noget forkert ?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
20. februar 2009 - 20:22 #6
okay, jeg fandt ud af det.. jeg burde nok gå igennem mine filer lidt bedre.. jeg henviste til min test db som ikke havde den tabel som jeg prøve at hente.

Takker for jeres input