Avatar billede acerbruger Nybegynder
20. februar 2009 - 15:01 Der er 7 kommentarer

Laaangsom

Efter installering/opgradering til Norton360 (fra Norton Antivirus)kører den ene computer langsomt, den anden ekstremt langsomt. Internetforbindelse tager oceaner af tid om at opdatere en side. Opkald til Norton support forgæves/umuligt. Systemloggen ser ud til at være slettet! Kan nogen hjælpe?

Windows XP Pro  opdateret
Avatar billede hearnz Nybegynder
20. februar 2009 - 15:06 #1
Har du lavet et system restore point inden du installerede norton? Så er der jo bare at køre det ind igen.
Avatar billede Slater Ekspert
20. februar 2009 - 15:57 #2
Norton har altid været nærmest en virus i sig selv. Du finder ikke noget der belaster dit system så meget som det, og før 2008-udgaven var det nærmest umuligt at afinstallere.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 16:08 #3
Vil mene at man stadig kan fjerne Norton efter flg vejlejning.

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 16:09 #4
Syntes det er en mget beskidt markedsføring, at preinstallere et program, der er meget svært at fjerne -(
20. februar 2009 - 17:38 #5
ENIG !
"Du får 60 dages gratis opdatering; derefter skal du betale >450Dkr. for de næste 12 Mdr." - og det vil programmet blive ved med at minde dig om efter de 60 dage...
Avatar billede acerbruger Nybegynder
21. februar 2009 - 09:32 #6
Jeg havde forsøgt med systemgenopretning fra et tidligere accespoint, men det førte ikke til noget.
I går fik jeg så afinstalleret N360, d.v.s. delvist, for noget er der jo i maskinen endnu, men det betød at den straks kørte i normalt tempo derefter. Nu kan det være at jeg endelig kan kontakte deres support og klage min nød.
21. februar 2009 - 10:16 #7
... har du gennemført [20. februar 2009 kl. 16:08:29] ?