Avatar billede follmann Novice
19. februar 2009 - 20:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Vista efter fejli opdatering af driver

Jeg får følgende fejl, når jeg booter maskinen.

"Windows Boot Manager.  Windows failed to start. A recent hardware/software change might be the cause to fix the problem:
1. Insert Windows installation disc and restart computer.
2. Choose language settings
3. Click repair your computer

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000f

Når jeg så indsætter vista dvd og genstarter, vil den ikke læse fra dvd drevet. Selv om jeg ved at det er en boot dvd, da den er testet på en anden maskine.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 20:57 #1
Hvis du er sikker på at du booter fra CD-drevet så prøv at rengøre cd´en i lidt lunkent sæbevand først
Avatar billede follmann Novice
19. februar 2009 - 21:01 #2
Ren dvd hjalp heller ikke.

Har rodet lidt med at kopiere min vista over på en usb pen, men der vil den ikke boote fra.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 10:03 #3
Har du prøvet at boote med en anden boot-cd for at sikre at det ikke er dit drev der er synderen
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
20. februar 2009 - 14:02 #4
Måske prøver den at starte op fra harddisken fordi dvd drevet ikke et sat som første prioritet såfremt der er en dvd i drevet. Gå ind i BIOS'en (tryk F8 eller TAB eller hvad det nu er på din pc) og gå ind og vælg at den skal starte op fra dvd'en som: primary boot device.
Avatar billede follmann Novice
20. februar 2009 - 19:29 #5
Har prøvet med flere forskellige boot cd'er, hvor intet reagerer.

Fik så lavet en usb pen om til en gammeldags win98 startdiskette.
Der fik jeg så adgang til cd drevet, hvor den ikke vil læse vista cd'en, men ville gerne læsen min gamle win xp cd. Den ville dog ikke starte cdøen op fra en dos session.

Så på et eller andet plan, vil drevet gerne læse noget og andet ikke. Men er en vista dvd ikke også skrevet i et andet format end xp?

-> HELGEC
har prøvet at følge din vejledning til at lave en boot usb pen, men det vil ikke virke pga. det er vista.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 19:33 #6
"Har prøvet med flere forskellige boot cd'er, hvor intet reagerer." Så ligger problemet jo i dit CD-drev, er du sikker på at du har fået sat computeren til at boote fra cd-drev
Avatar billede follmann Novice
20. februar 2009 - 19:51 #7
Boot række følgen er: 1 usb, 2 cdrom, 3 harddisk.

Men undrer mig over, at jeg via en gammel bootdiskette, kan få adgang til cd drevet og læse en xp, men ikke vista.

Kan det dreje sig om en biosfejl, som gør at den ikke vil boote op på en cd?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 20:14 #8
Nu skal vi lige tænke os "little about" Når du skriver "via en gammel bootdiskette, kan få adgang til cd drevet og læse en xp" mener du så at du har diskettedrev i dyret eller taler du om den USB nøgle du har fremstillet. Hvorfor står sin computer til at USB skal være "1. boot device" når det er fra cd du skal boote. Problemet er vel ikke det, at du forsøger at boote med en DVD-skive fra et CD-drev
Avatar billede follmann Novice
20. februar 2009 - 20:49 #9
Jeg taler om den usb nøgle, som jeg har lavet. Og pga. af den nøgle satte jeg usb som "1. boot device". og når jeg så forsøger at boote dvd, så piller jeg jo bare usb'en ud af maskinen. Og drevet er et DVD drev og den Vista DVD jeg vil boote på, er den upgrade dvd, som fulgte med Acer maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 21:42 #10
Hvis det er en Acer, så prøv følgende -> Start computeren og tast omgående F2 (gentagne gange) i BIOS vælger du fanebladet "MAIN" -> marker` og ENABLE F12 boot menu -> vælg fanebladet EXIT -> SAVE -> OK -> computeren genstarter, tast gentagne gange F12 og du får en bootmenu -> marker dit DVD-drev -> Enter -> og nu bør computeren boote på Vista skiven
Avatar billede follmann Novice
20. februar 2009 - 22:23 #11
Den med f12 er testet og fejlede også.
Avatar billede follmann Novice
20. februar 2009 - 23:16 #12
Har hentet en Ubuntu, som godt nok starter men, dog har en fejl så den ikke vil installeres... Så drevet ser ud til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 07:03 #13
Hvis Ubuntu vil boote op så har du ret i at drevet virker og så er der kun tilbage at konstatere at din Vista skive er defekt, så du må ud og låne en anden for at reparere din startfunktion
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
21. februar 2009 - 12:37 #14
Avatar billede follmann Novice
21. februar 2009 - 14:59 #15
Havde slet ikke tænkt tanken at skiven skulle være "defekt", da den fint startede på min stationære maskine. Men så alligevel, så sker det jo jeg har cd skiver nogle maskiner ikke vil læse, men andre godt vil læse.

Brian og helgec, smid lige et svar så fordeler jeg point til jer.

Og takker for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 15:39 #16
Jeg samler ikke point, har du fået det til at køre??
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
21. februar 2009 - 15:41 #17
Jeg vil gerne samle point for har næsten ikke nogle ;-)
Avatar billede follmann Novice
21. februar 2009 - 20:53 #18
Ja, der hele er perfekt oppe at køre efter jeg fik hentet og brændt en ny rescue disk.

-> Brian smid gerne et svar.
Avatar billede follmann Novice
18. april 2009 - 19:23 #19
Lukket