Avatar billede jegerglad Nybegynder
19. februar 2009 - 12:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fps i CS:S

Hej folkens .. (ikke sikker på hvor jeg skal ligge dette spørgsmål - undskyld hvis det er forkert)

Her på det sidste har jeg oplevet ekstrem store
fps drops i Counter Strike Source .. spiller specielt meget "surf" men tror ikked et har noget med problemet at gøre, da jeg også spiller andre maps ..

Jeg har goolet det lidt, og fundet et par løsninger, men de har bare ikke hjulpet mig ..

Jeg har prøvet "casey's config" "-heapsize" & "-dxlevel"
men alligevel dropper min fps, fra mellem 100-200, helt ned til 10!

Er begyndt at tænke på om det kunne være min Computer der har problemet? - spiller på en bærbar pc .. Acer Aspire 6920G

Nvidia GeForce 9500 GS 512 MB - grafikkort
Inter(R) Core/TM)2 Duo CPU t5750 @ 2.00GHz 2.00 GHz - processor
4 GB RAM
Mit OS er Windows Vista

- nogle der kan hjælpe med at få det fikset?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2009 - 15:55 #1
Lyder lidt som om den bliver for varm, for så vil grafikkortet skrue ned for ydelsen!
Avatar billede jegerglad Nybegynder
19. februar 2009 - 19:07 #2
Der er ikke nogen måde at fikse dette?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2009 - 20:00 #3
Brug et underlag der løfter den bærbare fra bordet, så der kommer cirkulation under den, så vil den ikke blive så varm.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
19. februar 2009 - 20:09 #4
og det kan ikke være noget andet der er skyld i det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2009 - 21:11 #5
Ikke hvad jeg kan se nej.
Din maskine burde kunne køre et 4 år gammelt spil ok!
Avatar billede Mikethk Nybegynder
19. februar 2009 - 21:23 #6
Tror ikke det er varmen. Ik hvis den svinger fra 100-200 og ned til 10....

Hvis den gør det bestemte steder på mappen, kan det være driveren til kortet der ikke understøtter det helt rigtigt.

Hvis kortet blir for varmt vil det ikke svinge i FPS.

Det er heller ikke din internet forbindelse, den har intet at gøre med dette her...

Hvad ville jeg gøre :::::

1. Test med en ren computer. Sørg for at lukke alle unødvendige programmer og vinduer (bare luk alt du kan), og så prøv at spille.

2. Prøv at sænke grafikken til det laveste og ser hvis det sker igen. Hvis det sker, kan det være driveren der ikke understøtter spillet godt nok...

3. Hvis der er nogen form for BIG lag, 2-3 sek lag, så er der noget helt galt.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
19. februar 2009 - 23:24 #7
#6

Det er ikke bestemte steder i mappen, det er uanset hvad jeg spiller efter noget tid .. jeg har ikke taget tid på hvor lang tid der går fra jeg starter, til hvornår fps'en dropper..

1. Har prøvet at lukke en del programmer ned, men det hjalp ikke..

2. Det med lavest grafik, er "casey's config".. det er en autoexecute fil, som diabler mange features i spillet, fx reflektion i vandet, sprays, og mange mere.. samt sætter grafikken fuldstændig ned.. det hjalp mig heller ikke ..

3. det er ikke LAG der er, det er bare fps'en der dropper .. ved ikke om du har oplevet det, men det gør jo, at man ikke ser alt der sker, fordi "skærmen" lagger..

Du sagde det kunne være min driver? .. Er det et problem jeg kan fikse selv, eller skal jeg evt. til at formatere mit PC?
Avatar billede Mikethk Nybegynder
20. februar 2009 - 10:10 #8
Det kan du fikse selv.... Tror dog ik det det alligevel. For du skriver at den falder efter et stykke tid..... Så kan det være 2 ting.

1. Endten er din ram frihed ik stor nok. Og det er den jo :P

2. Grafikkort bliver for varmt, ligesom John skriver. Hvis det først er noget der sker efter et stykke tid ku det nemt være det.... Prøv at sørg for din computer er kold konstant og test så med det. For at holde den ordenligt kølig brug en blæser og fri bordplads samt lig den ud til vinduet eller noget.... Det bare for at teste om det det, så sørg for atfå den kølet rigtigt så du kan se om det er varmen der er problemet.
Avatar billede Mikethk Nybegynder
20. februar 2009 - 10:11 #9
Du kan også teste det ved at når det begynder at lagge, går du lynhurtigt ud af spillet og ind i spillet. Så det en reboot af spillet. Hvis det så stadig lagger, eller laggen kommer hurtigt fordi computeren ik har kølet godt nok ned, så har du fejlen.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
20. februar 2009 - 10:24 #10
okay .. nu har jeg testet det, som du sagde, Mikethk,
og "droppen" var der lige med det samme..

så det er altså min computer bliver for varm, og ikke noget med min PC?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2009 - 12:36 #11
Ja det er fordi grafikkortet bliver for varmt.

Læs dette: http://computergeil.dk/akasa-notebook-cooler.4811.ahtml

Det er vist sådan noget du skal have fat i for at løse problemet.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
20. februar 2009 - 12:53 #12
Sådan en prøver jeg så at bestille :D

Tusind tak for hjælpen! :D
Avatar billede Mikethk Nybegynder
20. februar 2009 - 13:12 #13
Ja det korrekt. Havde selv en computer der blev for varm, og der er ligesom ik så meget andet at gøre.... Det ik helt iorden fra producentens side af, men sådan er det sku bare. Held og lykke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2009 - 13:28 #14
Tak for point :)