Avatar billede zimmer30 Nybegynder
18. februar 2009 - 11:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kode på USB

Hej med Jer

Er der en let måde at sætte kode på ens USB-memorystik?
Enten på hele stikken, eller evt. en mappe på stikken

Venligst

Zimmer
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2009 - 12:51 #1
Nogle USB stks har dette indbygget hardwaremæssigt, ellers ville jeg kigge på PGP eller GNUpg til disk kryptering. Der findes også flere andre trediepartsprodukter som kan downloades, de er bare ikke så sikre.

Husk også at opbevare dekrypteringsnøgler på eksterne medier så du ikke er afhængig af en særlig maskine. Genskabning af filer fra en ødelagt krypteret stick er meget mere vanskeligt end hvis den ikke også er krypteret
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
18. februar 2009 - 12:57 #2
Det er ikke "private fotos" netbanknøgler eller dankortkoder, men bare skoleopgaver, afleveringer, dagbøger o.s.v. så det behøver ikke nødvendigvis at være 100 % sikre.

Det vigtigste for mig er at såfremt USB-nøglen falder i forkerte hænder, vil personen blive mødt af en adgangskode når han putter den i computeren.

Det skal være nemt da det er til mine piger, og de skulle gerne helst kunne finde ud af det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2009 - 14:12 #3
se her

http://www.download32.com/free-secure-usb-software.html

Jeg har dog ikke selv anvendt nogen af dem så jeg ved ikke hvor sikre de er og hvor godt de virker. Der er masser af andre muligheder derude
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 14:17 #4
Mon ikke du skulle kunne finde et program her der opfylder dine ønsker
http://programmer.downloadcentral.dk/?Kryptering/kategori/4/0
Avatar billede bufli Mester
18. februar 2009 - 15:49 #5
Vil sådanne produkter også kunne beskytte eksterne harddiske... herunder eventuelt kun dele af harddiske? Og hvad med interne harddiske?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2009 - 20:50 #6
True crypt er et godt bud på det 0g det er nemt at gå til....

http://www.truecrypt.org/

http://www.truecrypt.org/docs/tutorial.php
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 10:44 #7
Tak for point - Hvilket valgte du ?